Koncert

Délutáni őrület

Mando Diao

Zene

Kevés hálátlanabb dolgot tudunk elképzelni a Szigeten, mint egy délután négy órakor kezdődő nagyszínpadi koncertet 38 fokos melegben.

A feladat teljesíthetetlennek tűnik: néhány enyhén vagy nagyon másnapos, egyelőre csak ásványvizes palackkal ténfergő, nyűgös ember előtt kell úgy viselkedniük a zenészeknek, mintha este tíz lenne és fergeteges buli. Nos, a svéd Mando Diaónak sikerült a lehetetlen küldetés: a fesztivál egyik legjobb koncertjét adták; őrültek voltak és lelkesek, így hát el is nyerték jutalmukat, jelentős tömeget vonzottak a színpad elé, és nagy sikert arattak. A zenekar májusban jelentkezett nyolcadik albumával, a Good Timesszal, el is játszottak róla vagy hat dalt, a lágyabb és érzelmesebb Break Us ugyanolyan jól szólt, mint a pörgősebb All the Things, Dancing All the Way to Hell, vagy éppen a címadó szám. Persze a régebbi nagy slágerek sem maradhattak el, bár az is igaz, ha nincs a Gloria, a Down in the Past vagy a banda talán legismertebb száma, a Dance with Somebody, rajongóik minden bizonnyal meg is lincselik őket. Björn Dixgård énekes hangja mintha karcosabbá vált volna az évek során, és ha emlékeink nem csalnak, magabiztosabb is lett a színpadon a 2012-es szigetes fellépé­sük óta. Folyamatosan hergelte és énekeltette a közönséget, fel-alá futkosott, s közben arról igyekezett meggyőzni mindenkit, hogy mennyire szereti a többieket, a rajongókat, és persze saját magát. A koncert legérdekesebb epizódja az volt, amikor a Mando Diao összes tagja beállt egy nagyobbacska dj-pult mögé, hogy a 2014-es Aelita című albumuk Sweet Wet Dreams című számát egyedi elektronikus formában adják elő – hatalmas sikerrel. „Mert néha így is szoktunk ám zenélni!” – mondta büszkén Dixgård, és volt is mire büszkének lennie, hiszen elég ritka, hogy egy indie rock zenekar saját számát keverje át elektronikusba, és mindez ennyire jól süljön el.

Annyi szent, hogy ha ez a tendencia folytatódik, öt év múlva már nem lehet a délutáni idősávba tenni a Mando Diaót. Persze nem azért, mert ne tudnák megcsinálni. Hanem, mert nem illik.

Sziget, Dan Panaitescu Nagyszínpad, augusztus 11.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.