Koncert

Chico Trujillo

Zene

Tudjuk, hogy nem a ruha teszi az embert, de ha kilenc idősebb-fiatalabb férfi hawaii mintás ingben és rövidgatyában kiáll a színpadra, majd megjelenik egy szakállas, melegítős, napszemüveges figura, akiről nem tudjuk eldönteni, hogy a Mikulásra vagy az Apostol együttes énekesére emlékeztet-e jobban, nem az az első gondolatunk, hogy itt óriási buli lesz. Ám néhány perc múlva már lázasan próbáljuk feleleveníteni kissé megkopott salsa- és szambatudásunkat, és így tesz mindenki más is, legyen fiatal, idős, rajongó dél-amerikai, elsőbálos kelet-európai, vagy éppen két flamingónak öltözött entitás a tömeg közepén.

A chilei Chico Trujillo 1999 óta létezik, eddig hat albummal és két koncertlemezzel rukkoltak elő, a legutolsó 2012-ben jelent meg. A főleg egyetemi és egyéb zenei fesztiválokon játszó zenekar fúvósokban igazán erős, egy pánsíp, egy trombita vagy egy szaxofon mindegyik zenésznél van, még úgy is, ha alapvetően gitároznak, kongáznak vagy szintetizátoron játszanak. A banda stílusa nehezen sorolható be, zenéjükben a ska, a reggae, a bolero, a hiphop, a rock és a new cumbiának nevezett chilei zenei stílus keveredik. De ebből a keveredésből igazán izgalmas valami születik, afféle rockos hangzású fieszta néhol rapbetétekkel megtűzdelve, s ennek nyomán szerethetővé és élvezhetővé válik a káosz, sőt, a végén tökéletesen megfér egymás mellett a közönség vonatozása, latintánc-bemutatója, még a pogózása is. Ehhez persze kell az, hogy a Mikulás-hasonmás énekes, Aldo Asenjo végigugrálja a másfél órát, leginkább drum’n’bass zenéhez illő mozgásával betöltse az egész színpadot. A mókás maskarákat is meg lehet szokni egy idő után, végtére is e harsány zenéhez harsány színek illenek. Bármerre nézünk, csak széles mosolyokat látunk. Remek zenészek állnak a színpadon, látni rajtuk, örömmel zenélnek, amit öröm hallgatni.

Sziget, Világzenei színpad, augusztus 13.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.