Bootsie egyike a zenéikkel nemzetközi szinten is diszkrét sikereket arató magyar előadóknak, akiknek van saját, jól megragadható stílusuk. Azaz képes egyedi módon szintetizálni, saját személyiségén átszűrni azokat a hatásokat, melyek pályája során megmozgatták a képzeletét: hiphop, dzsessz, filmzene, népzene – eme forrásokból táplálkoztak már a 2004-es The Silent Partner nagyobb lélegzetű, epikus kompozíciói is. Azóta bő ötévente készít új zeneanyagot, s az In Solem Verti sok tekintetben az eddigi kompozíciós technikák és zenei elemek újragondolásának és az új tapasztalatok beépítésének gyümölcse. Legalább két irányból frissült a koncepció: hangsúlyosabb lett benne az elektronikus tánczene (részben a house, részben a mutáns glitch hop/trap hullám) lenyomata, és a nyíltabb, célratörőbb zenei eszközök alkalmazása is. Ettől még nem lesz az album poplemez, bár már akad rajta egy hagyományos kislemezslágerként is beváló darab: a River Of Roses Ligeti György énekével. A magyar népzenei elemek beillesztése nem új fejlemény (gondoljunk csak a Lovasok a szakadék felé című elhíresült kompozícióra), de ezt most programszerűen ötvözi a japán zenei stilizációkkal, ami először a Madjar Bushido című felütést szüli, de talán az Árva című darabban sikerül a legjobban. A személyes kedvencek között a Rokka című, népi mondókára épülő könnyed zenei tréfa, a Shiny Shoona Caravan direkt slow house tánczenéje, a Halálmadár cut-up kuvikhimnusza és a Forgiven vidám posztdubstep ritmusorgiája sorakozik, de még számos figyelemre méltó momentumot találunk e szép ívű albumon.
BBE, 2015