Lemez

Downtown Boys: Cost Of Living

  • Lang Ádám
  • 2017. szeptember 24.

Zene

Miután a Rolling Stone 2016 elején Amerika legizgalmasabb punkzenekaraként említette őket, nem volt kérdés, hogy a következő lemezüket már sokkal nagyobb várakozás fogja megelőzni, mint az első kettőt. Ehhez jött még, hogy átigazoltak a szélesebb terjesztést biztosító Sub Pophoz, ami az utolsó lépcső a nagy kiadók előtt, producernek pedig Guy Picciottót hívták a Fugaziból. A Downtown Boysnak ezzel sikerült is elérnie, hogy a 2012-es cím nélküli bemutatkozó lemez és a 2015-ös Full Communism sivító gitáros-szaxofonos latino hardcore punkjától egy konvencionálisabb irányba induljon el.

Egész biztos, hogy sokan visszasírják a korai számok kaotikus, zajos miliőjét, mégis úgy tűnik, a zenekar képesnek bizonyult arra, hogy a punk attitűd és a tisztább hangzás között egyensúlyozzon. Hiába a polírozottabb hangzás, az óvatosabban adagolt szaxofon, a Trumpnak nekirontó A Wall Victoria Ruiz énekesnő kántálásának köszönhetően inkább dühös agitálás, mint kompromisszum a siker érdekében. Ugyanígy a következő szám, az I’m Enough (I Want More) alaphangulatát is Ruiz drámázása hatja át, és ha nem figyelünk a szövegekre, úgy is egyértelműen kihallatszik a politikus hangvétel. Később azért jönnek slágeresebb darabok is, mint a spanyol nyelvű Somos Chulos, a ragadós Promisory Note vagy a feszült-izgatott It Can’t Wait, amely mellett már tényleg nincs szükség arra, hogy egy Bruce Springsteen-feldolgozást is eljátsszanak.

Úgy tűnik, sikerült megtalálnia a Downtown Boysnak azt a pontot, ahonnan a szélesebb kör számára befogadhatóan, de a régi őszinteséggel tudják belekiabálni a világba a nagy igazságtalanságokat.

Sub Pop Records, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.