dvd - A KÓD

  • - köves -
  • 2009. október 29.

Zene

A hazai alagútfúrások zaja elnyelte a szófiai metró felől érkező jó híreket: nemrég vonalátadás történt Bulgáriában, de hogy e hírre pont egy New Yorkban játszódó film irányítsa rá a figyelmet! A kód már akkor megtéríti a beléje fektetett bizalmat, amikor Antonio Banderas a manhattani Grand Central Stationön ereszkedik alá, és hol lyukad ki: egy, a miénkhez nagyon is hasonlító szovjet metrókocsiban. Ígéretes kezdés, főleg, hogy Morgan Freeman is ugyanezen a metrón utazik: két ilyen sztár egy olyan filmben, melyben az oroszok alagutat fúrnak Manhattanig, ilyesmiben már nem is reménykedtünk.
A hazai alagútfúrások zaja elnyelte a szófiai metró felõl érkezõ jó híreket: nemrég vonalátadás történt Bulgáriában, de hogy e hírre pont egy New Yorkban játszódó film irányítsa rá a figyelmet! A kód már akkor megtéríti a beléje fektetett bizalmat, amikor Antonio Banderas a manhattani Grand Central Stationön ereszkedik alá, és hol lyukad ki: egy, a miénkhez nagyon is hasonlító szovjet metrókocsiban. Ígéretes kezdés, fõleg, hogy Morgan Freeman is ugyanezen a metrón utazik: két ilyen sztár egy olyan filmben, melyben az oroszok alagutat fúrnak Manhattanig, ilyesmiben már nem is reménykedtünk. Mint kiderül, korai volt az öröm, mert csupán arról van szó, hogy filmünk egyike a Bulgáriába kiközvetített amerikai produkcióknak: nem a forgatókönyvírói bátorság, hanem a költségkímélés állt a furfang mögött. Fúrni azért fúrnak, méghozzá egy Fabergé-tojásokat rejtõ termet, Antonio és Morgan ugyanis a páncélteremfúrás fedettpályás bajnokai, szinte csak rápillantanak egy zárra, és az lányos zavarában menten megadja magát. A lényeg persze, hogy miként pillantanak; az egyik hunyorogva, a másik meg tanárosan - ezzel elintézettnek is tekinthetjük a jellembeli különbségek kidomborítását. Nem túl szép látvány, hogy két ilyen jóravaló színész ebben a tojásos-fúrós-orosz hússalátás olcsóságban feszít, de ha már ennyire nem szép valami, legalább ne akarna okosnak látszani. A kód azonban tarantinósan büntet, s filmtörténeti vitába hajszolja a tolvajokat: Morgan a Rififi, Antonio a Topkapi pártját fogja, de csak szóban jutnak közel Jules Dassin rablós filmjeihez.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.