dvd - APPALOOSA - A TÖRVÉNYEN KÍVÜLI VÁROS

  • - dombi -
  • 2009. május 14.

Zene

Micsoda bevonulás! Ahogy Ed Harris és Viggo Mortensen - utóbbi kimért hangalámondásától kísérve - komótosan belovagolnak a vadnyugati porfészekbe, szemernyi kétséget sem hagy afelől, hogy megannyi hőstelenített western után ismét talpig héroszokkal számolhatunk. Bár már a főcím előtt is gyaníthattuk volna, hisz Jeremy Irons cowboykalappal a fején sehogyan sem összeegyeztethető a korhűséggel, flegma főgonoszként azonban nagyon is sok keresnivalója van ebben az eredetileg Robert P.
Micsoda bevonulás! Ahogy Ed Harris és Viggo Mortensen - utóbbi kimért hangalámondásától kísérve - komótosan belovagolnak a vadnyugati porfészekbe, szemernyi kétséget sem hagy afelõl, hogy megannyi hõstelenített western után ismét talpig héroszokkal számolhatunk. Bár már a fõcím elõtt is gyaníthattuk volna, hisz Jeremy Irons cowboykalappal a fején sehogyan sem összeegyeztethetõ a korhûséggel, flegma fõgonoszként azonban nagyon is sok keresnivalója van ebben az eredetileg Robert P. Parkertõl származó történetben. A nagy angol színész mint bandavezér és a városka réme néz farkasszemet a kamerával, Harris és Mortensen pedig Appaloosa fizetett védelmezõiként adnak leckét a legnagyszerûbb vadnyugati manírokból. Amikor Renée Zellweger vonata is befut, s a hölgy leüti az elsõ hangot a kistérség egyetlen zongoráján, a zord férfilelkek nem tehetnek mást, mint a maguk tartózkodó módján, felengednek. A friss seriff (Harris) megy legmesszebb a széptevésben: bár a nap már magasan áll, a sütemény pedig a reggeli menü tartozéka, hatalmi szóval mégis kiparancsolja a konyháról, csupán azért, mert a hölgyvendég édeset kíván. Ennél nagyobb kihágásra a jók oldalán nem is kerül sor, a süteménnyel való visszaélést leszámítva mindenki azt teszi, amit jó magaviseletû westernekben szokás. A nemes lelkek extra csipkézetet kapnak, a gonoszak elkárhoznak, állatok pedig nem sérültek a forgatás során. Ed Harris ellenben elmondhatja, hogy második rendezésével bekerült a westernek erõs középmezõnyébe.

Forgalmazza a Fórum Home Entertainment

****

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.