dvd - AZUTÁN

  • - kg -
  • 2011. június 23.

Zene

A Gran Torinóban Clint Eastwood tételesen végigvette a nyugdíjasévek előnyeit (kutya, gyerek, verda, veranda) és hátrányait (kutya, gyerek, verda, veranda), majd a szögről leakasztva saját legendáját halni indult, hősi halált. Amire a lelkes ünneplés közepette senki sem gondolt, hogy tovább is van, hogy Eastwood, a rendező ezzel még nem ért el a filmezhetőség határáig, és vigyázó szemét hamarosan a túlvilág néven ismert, lebegő fényes helyre veti (megközelíthetőség: át az alagúton, majd utána egyenesen).
A Gran Torinóban Clint Eastwood tételesen végigvette a nyugdíjasévek elõnyeit (kutya, gyerek, verda, veranda) és hátrányait (kutya, gyerek, verda, veranda), majd a szögrõl leakasztva saját legendáját halni indult, hõsi halált. Amire a lelkes ünneplés közepette senki sem gondolt, hogy tovább is van, hogy Eastwood, a rendezõ ezzel még nem ért el a filmezhetõség határáig, és vigyázó szemét hamarosan a túlvilág néven ismert, lebegõ fényes helyre veti (megközelíthetõség: át az alagúton, majd utána egyenesen). Pedig nagyon is veti, nem is kis igénnyel: Amerika, London, Párizs és Thaiföld érintésével. A túlvilág magas labda, az odajutástól a nyitva tartáson át a zuhanyozási lehetõségek firtatásáig mindenre kapható vény nélkül is valami korrekt kis viccecske. Közülük is jó néhányat, de akár az egész raktárkészletet is könnyedén Eastwoodra lehet zúdítani, oly könnyedén, ahogy a szép Cécile de France-ra zúdul rá a thaiföldi cunami - ennek az egyébként nem túl látványgazdag filmnek a nagy képi truvája nem Cécile, hanem a cunami. Ha Eastwood csak egy kicsivel is kisebb giccset rendez, ha csak egyszer is kikacsint a zongora mögül (persze most is maga zongorálja alá a filmjét), joggal jöhetne a vicc-cunami a halottlátó Matt Damonról, az árván maradt angol kisfiúról és a világszép francia túlélõnõrõl. De jöhet az így is, minden élc és kisebb sértés indokolt, ám nehéz megállni az elismerést, amikor Clint nemcsak lekottázza a túlvilágot, de a végén, érzékeny cowboyhoz méltón, egy "it'll be alright, kid"-del veregeti meg az emberiség vállát.

Forgalmazza a Pro Video

***

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.