dvd - AZUTÁN

  • - kg -
  • 2011. június 23.

Zene

A Gran Torinóban Clint Eastwood tételesen végigvette a nyugdíjasévek előnyeit (kutya, gyerek, verda, veranda) és hátrányait (kutya, gyerek, verda, veranda), majd a szögről leakasztva saját legendáját halni indult, hősi halált. Amire a lelkes ünneplés közepette senki sem gondolt, hogy tovább is van, hogy Eastwood, a rendező ezzel még nem ért el a filmezhetőség határáig, és vigyázó szemét hamarosan a túlvilág néven ismert, lebegő fényes helyre veti (megközelíthetőség: át az alagúton, majd utána egyenesen).
A Gran Torinóban Clint Eastwood tételesen végigvette a nyugdíjasévek elõnyeit (kutya, gyerek, verda, veranda) és hátrányait (kutya, gyerek, verda, veranda), majd a szögrõl leakasztva saját legendáját halni indult, hõsi halált. Amire a lelkes ünneplés közepette senki sem gondolt, hogy tovább is van, hogy Eastwood, a rendezõ ezzel még nem ért el a filmezhetõség határáig, és vigyázó szemét hamarosan a túlvilág néven ismert, lebegõ fényes helyre veti (megközelíthetõség: át az alagúton, majd utána egyenesen). Pedig nagyon is veti, nem is kis igénnyel: Amerika, London, Párizs és Thaiföld érintésével. A túlvilág magas labda, az odajutástól a nyitva tartáson át a zuhanyozási lehetõségek firtatásáig mindenre kapható vény nélkül is valami korrekt kis viccecske. Közülük is jó néhányat, de akár az egész raktárkészletet is könnyedén Eastwoodra lehet zúdítani, oly könnyedén, ahogy a szép Cécile de France-ra zúdul rá a thaiföldi cunami - ennek az egyébként nem túl látványgazdag filmnek a nagy képi truvája nem Cécile, hanem a cunami. Ha Eastwood csak egy kicsivel is kisebb giccset rendez, ha csak egyszer is kikacsint a zongora mögül (persze most is maga zongorálja alá a filmjét), joggal jöhetne a vicc-cunami a halottlátó Matt Damonról, az árván maradt angol kisfiúról és a világszép francia túlélõnõrõl. De jöhet az így is, minden élc és kisebb sértés indokolt, ám nehéz megállni az elismerést, amikor Clint nemcsak lekottázza a túlvilágot, de a végén, érzékeny cowboyhoz méltón, egy "it'll be alright, kid"-del veregeti meg az emberiség vállát.

Forgalmazza a Pro Video

***

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.