dvd - KÉT KOPPER

  • - kg -
  • 2010. augusztus 5.

Zene

Nem bagatellizálnánk el a dolgot: Bruce Willis zsarut játszik, és egy vagyont érő baseballkártyát is ellopnak tőle. Történik még, hogy egy spanyol ajkú szépség előkerül egy Mercedes hátsójából (a nagy kunszt persze a fordítottja lenne), a spanyol ajkú szépség dekoltázsából pedig egy feszület, ami valójában egy pendrive, ami nagyon kéne egy baseballütővel hadonászó rosszarcú gengszternek, akinek sok olyan kifejezés hagyja el a száját, melyeket a Hogyan beszéljünk rosszarcú gengszterül? című közismert tudományos munka előszavában is megtalálni.
Nem bagatellizálnánk el a dolgot: Bruce Willis zsarut játszik, és egy vagyont érõ baseballkártyát is ellopnak tõle. Történik még, hogy egy spanyol ajkú szépség elõkerül egy Mercedes hátsójából (a nagy kunszt persze a fordítottja lenne), a spanyol ajkú szépség dekoltázsából pedig egy feszület, ami valójában egy pendrive, ami nagyon kéne egy baseballütõvel hadonászó rosszarcú gengszternek, akinek sok olyan kifejezés hagyja el a száját, melyeket a Hogyan beszéljünk rosszarcú gengszterül? címû közismert tudományos munka elõszavában is megtalálni. A gengszter és a baseballkártya kézrekerítése a tét, meg az, hogy Kevin Smith, New Jersey büszke szülötte, akinek otthon talán már szobrot is állítottak (Kevinnek, városunk szeretett fiának, a független amerikai film fenegyerekének - állította a Jay and Silent Bob Rajongói Kör és Hazafias Dalegylet), el tudja-e adni magát hollywoodi bérmutánsként. Mi az, hogy el, sõt, ha szorult egy kis vér a produceri pucákban, már le is szerzõdtették a Kígyók a fedélzeten V.-re, annyira megy ez neki. Már a film elején olyat virít, amitõl minden Jerseyben hagyott függetlennek eláll a lélegzete: fentrõl fényképezi Manhattant, de tényleg, és utána rögtön megmutatja, hogy a nyolcvanas évek nem értek véget, mert õ simán kerít egy olyan vicces párost, amilyet azóta nem látott a világ, hogy Alonzo Mosely neve örökre összeforrt az akcióvígjátékkal. Ami azt illeti, kereshetett volna kicsit tovább is, hátha a poénok is megjöttek volna közben, mert így bemondásra kell elhinni a jófejséget.

Forgalmazza a Pro Video

**

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.