dvd - TÖKÉLETES BÛNÖZÕK

  • - ts -
  • 2011. április 14.

Zene

Heti rendszerességgel jönnek a bankrablós filmek, így ha a szakágban tud valaki is bármi újat mondani, azt meg kell becsülni. E tényállapotban nyilván hosszan lengetjük a kalapunkat a mind ez idáig kevéssé ismert rendező, John Luessenhop filmje előtt, hisz' hősei úgy lépnek le a kirámolt pénzintézetből, mint a legnagyobbak: gyorsan és szellemesen.
Heti rendszerességgel jönnek a bankrablós filmek, így ha a szakágban tud valaki is bármi újat mondani, azt meg kell becsülni. E tényállapotban nyilván hosszan lengetjük a kalapunkat a mind ez idáig kevéssé ismert rendezõ, John Luessenhop filmje elõtt, hisz' hõsei úgy lépnek le a kirámolt pénzintézetbõl, mint a legnagyobbak: gyorsan és szellemesen. S ha lehet még ráerõsíteni egy ilyen poénra, nekik még arra is futja: ugyan nem rögtön az elején van, de nevezhetjük nyugodtan a film preambulumának is azt a jelenetet, melyben a hõsök vonalban egymás mellé sorakozva távolodnak az épp felrobbantott, az elõbb még menekülésre használt jármû lángjaitól: íme, kik vagyunk, és mit akarunk. Még egy keményfiús filmet, minden különösebb fakszni nélkül. S még ezután sem kizárólag a szokott masinéria zakatolásán kell csak szórakoznunk, noha az is megvan már az elsõ perctõl. Jut még egy ugyancsak ritkán látható, bravúrosan dinamikusra szerkesztett gyalogos üldözés is. Na, és akkor innen már tényleg mehet a szokásos menet - jól kiválogatott arcokkal, kik közül természetesen dicsõ múltja okán Idris Elbát kell kiemelnünk, de Matt Dillon is elég jól hozza a halmozottan nyavalyás zsarut.

Mindezen nyalánkságok mellett persze illetlenség lenne szóba hozni a forgatókönyv sajnos elég brutális egyeztetési hibáit, s az idõvel valamelyest kiszámíthatóvá váló hajsza egyes stációinak gyöngéit. Nem is tesszük. A Tökéletes bûnözõk ugyanis pont a megfelelõ mûdarab a szombat esti televíziós hülyeségek kiváltására. De azért a pizzarendelésrõl se feledkezzen el senki.

Forgalmazza az InterCom

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.

Kiágyazódás az autokráciából

  • Fleck Zoltán

Királyi út nincs. A sötét és büdös autokrá­ciából szűk, bizonytalan ösvények, apró lépé­sek vezetnek ki. Bármennyire is türelmetlenek vagyunk, meg kell becsülnünk ezeket; sok kis elmozdulás adhat lendületet a demokratikus fordulathoz.