dvd - TÖKÉLETES BÛNÖZÕK

  • - ts -
  • 2011. április 14.

Zene

Heti rendszerességgel jönnek a bankrablós filmek, így ha a szakágban tud valaki is bármi újat mondani, azt meg kell becsülni. E tényállapotban nyilván hosszan lengetjük a kalapunkat a mind ez idáig kevéssé ismert rendező, John Luessenhop filmje előtt, hisz' hősei úgy lépnek le a kirámolt pénzintézetből, mint a legnagyobbak: gyorsan és szellemesen.
Heti rendszerességgel jönnek a bankrablós filmek, így ha a szakágban tud valaki is bármi újat mondani, azt meg kell becsülni. E tényállapotban nyilván hosszan lengetjük a kalapunkat a mind ez idáig kevéssé ismert rendezõ, John Luessenhop filmje elõtt, hisz' hõsei úgy lépnek le a kirámolt pénzintézetbõl, mint a legnagyobbak: gyorsan és szellemesen. S ha lehet még ráerõsíteni egy ilyen poénra, nekik még arra is futja: ugyan nem rögtön az elején van, de nevezhetjük nyugodtan a film preambulumának is azt a jelenetet, melyben a hõsök vonalban egymás mellé sorakozva távolodnak az épp felrobbantott, az elõbb még menekülésre használt jármû lángjaitól: íme, kik vagyunk, és mit akarunk. Még egy keményfiús filmet, minden különösebb fakszni nélkül. S még ezután sem kizárólag a szokott masinéria zakatolásán kell csak szórakoznunk, noha az is megvan már az elsõ perctõl. Jut még egy ugyancsak ritkán látható, bravúrosan dinamikusra szerkesztett gyalogos üldözés is. Na, és akkor innen már tényleg mehet a szokásos menet - jól kiválogatott arcokkal, kik közül természetesen dicsõ múltja okán Idris Elbát kell kiemelnünk, de Matt Dillon is elég jól hozza a halmozottan nyavalyás zsarut.

Mindezen nyalánkságok mellett persze illetlenség lenne szóba hozni a forgatókönyv sajnos elég brutális egyeztetési hibáit, s az idõvel valamelyest kiszámíthatóvá váló hajsza egyes stációinak gyöngéit. Nem is tesszük. A Tökéletes bûnözõk ugyanis pont a megfelelõ mûdarab a szombat esti televíziós hülyeségek kiváltására. De azért a pizzarendelésrõl se feledkezzen el senki.

Forgalmazza az InterCom

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.