Lemez

Ed Sheeran: No.6 Collaboration project

  • - minek -
  • 2019. augusztus 25.

Zene

Az új, sorrendben negyedik Ed Sheeran-lemez címe önmagában is ironikus: a folytatása ugyanis a még 2011-ben kiadott No. 5 Collaboration Project EP-nek, amelyet (négy előzményével együtt) Sheeran azért rakott össze érdekesnek és formabontónak szánt, underground grime előadókkal közösen felvett dalokból, hogy valamelyik nagy kiadó végre szerződtesse.

Az új, sorrendben negyedik Ed Sheeran-lemez címe önmagában is ironikus: a folytatása ugyanis a még 2011-ben kiadott No. 5 Collaboration Project EP-nek, amelyet (négy előzményével együtt) Sheeran azért rakott össze érdekesnek és formabontónak szánt, underground grime előadókkal közösen felvett dalokból, hogy valamelyik nagy kiadó végre szerződtesse.

Nos, azóta a szőrmók angol énekes akkora szupersztár lett, mint a ház, akár ezt is ünnepelheti ezzel a vendégekkel sűrűn telerakott, habár emiatt meglehetősen széttartó albummal. Itt a közreműködők többsége saját jogán is sztár, de ez a tény sajnos még nem teszi az albumot perfekt poplemezzé. Ne legyenek kétségeink, Sheerannel szemben leginkább az lehetett a zeneipari elvárás, hogy vegyen fel néhány megaslágert, talán még néhány év távolából is emlékezetes dalt, a maradék műsoridőt meg kitölti a tisztes mestermunka. Az arányok azonban még a visszafogott elvárásokhoz képest is eltolódtak: a 15-ből a legtöbb majdnem üres stílgyakorlat, amelyekben Sheeran csupán azt prezentálja, milyen zökkenőmentesen tud kollaborálni jórészt a hiphop/r&b szcénából jött vendégeivel, és mennyire folyékonyan beszéli korunk nem túl izgalmas mainstream popzenéjének nyelvét. Akad itt azért pár kivétel is! A Justin Bieberrel közös I Don’t
Care
duettje maximálisan passzol a fülbemászó, optimista sláger kategóriájához, köszönhetően annak, hogy egy régóta összeszokott páros írta (a Love Yourselfet is Sheeran adta Biebernek) és a kedves, fájdalommentes tinglitanglit legalább az elektro-latin ritmika felpezsdíti.
A felfedezettjével, Yebbával énekelt duettje, a Best Part of Me legalább a folk-country kategóriában megjárja, a H.E.R. dominálta I Don’t Want Your Money egy épkézláb újsulis
soulszám, a Steve Stapletonnal és a Bruno Marssal előadott BLOW retro rockolása meg azért üdítő, mert más, mint a többi.

Asylum, 2019


Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.