Ex-Living Colour Night

  • - bogiszól -
  • 1997. november 13.

Zene

Az énekes kivételével együtt volt az egykori Living Colour teljes gárdája, más kérdés, hogy a bécsi programfüzet külön koncertként hirdette a Vernon Reid & Mistic Science és a Jungle Funk fellépését. Doug Wimbish neve mindkét zenekar mellett fel volt tüntetve; ő az én kedvenc basszistám. Kétszer már volt hozzá szerencsém; pár éve a Dub Syndicate, majd tavaly a Little Axe turnéján - az ember sokáig hurcol egy ilyen élményt.

Az énekes kivételével együtt volt az egykori Living Colour teljes gárdája, más kérdés, hogy a bécsi programfüzet külön koncertként hirdette a Vernon Reid & Mistic Science és a Jungle Funk fellépését. Doug Wimbish neve mindkét zenekar mellett fel volt tüntetve; ő az én kedvenc basszistám. Kétszer már volt hozzá szerencsém; pár éve a Dub Syndicate, majd tavaly a Little Axe turnéján - az ember sokáig hurcol egy ilyen élményt.

De azért volt egy kis lutri. A Jungle Funkról még a külföldi terjesztők sem hallottak, promócióval sem párosult a bemutatkozása, benne volt a pakliban, hogy "vendégként" csak úgy bemelegít Reid előtt.

De hál´ isten az övé volt a fő idő. A Mistic Science persze igen korrekt előzenekarnak bizonyult, Reid a tavalyi Mistaken Identity című szólóalbumát adta elő egy dobos, egy billentyűs, egy DJ és egy rapper közreműködésével. Besorolhatatlan, hibrid muzsikát játszottak, mely után valami dzsesszes utóíz maradt.

Aztán a Jungle Funk következett. A két dzsungelharcos, Will Calhoun és Wimbish két órán át küzdött. Wimbish hatalmas rastáinak táncával és ufószemüvegével egy őserdőbe csöppent idegen lénynek tűnt, bár ennyi fűbe még a Predator is beleharapott volna. Túlélési technikának a szisztematikus ténykedést választotta: rágyújtott, füstölt, kiköpött, szólózott, rágyújtott, füstölt, kiköpött, szólózott. Valhoun eközben azt bizonygatta, hogy nem véletlenül jelölték három éven át a világ legprogresszívebb dobosának címére. Õ egyébként a dzsessz felől érkezett, Pastoriusszal, Marcus Millerrel, Wayne Shorterrel játszott azelőtt.

A rengeteg dob és a basszus élő drum & basst ígért, de amit kaptunk, annak inkább soul a neve, és ezért VINX a felelős. Ez a vigyorgó grizzly maci. Énekes, perkás, dalszerző, húsz évvel ezelőtt a Taj Mahal ütőseként kezdte. Ha az USA nem bojkottálja Moszkvát, 1980-ban az év második hármasugrójaként kijuthatott volna az olimpiára. ´84-ben újra nekifutott, de egy sérülés után már csak a zene maradt. Azóta Ernie Watts, Herbie Hancock, Sting, Peter Gabriel, Sinead O´Connor, a Zap Mama és a többi lemezeit/koncertjeit erősítette négy önálló albuma mellett. Egy Stevie Wonder-kaliberű énekes, és ez nem sértés, ott vannak egymás albumain is.

A koncerten már árulták a cím nélküli Jungle Funk-CD-t. Ezen még inkább a soul dominál, még ha a túlvezéreltség miatt nem is a legjobban. Persze bejön, talán csak az a varázs hiányzik, amihez akkor este ott kellett lenni.

- bogiszól -

Bécs, Rockhaus, október 23.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."