film - A látogató

  • - köves -
  • 2009. február 12.

Zene

Walternek még a nyakkendője is szomorú, hát még ő maga. Az élet mindig máshol van, mint e tisztességben megkopott, gyászával élő tanárember: egyikük sem keresi a másik társaságát, tudomásul veszik a tisztes távolságot.
Walternek még a nyakkendõje is szomorú, hát még õ maga. Az élet mindig máshol van, mint e tisztességben megkopott, gyászával élõ tanárember: egyikük sem keresi a másik társaságát, tudomásul veszik a tisztes távolságot. Magányt játszani - az ám a remek színészi feladat, és Richard Jenkins, megannyi divatos produkció másod- és harmadhegedûse él is a lehetõséggel. Rezignált emberkerülése épp annyira látványos és technikás, amennyit látványból és technikából egy függetlenségére és emberismeretére sokat adó történetmesélõs vállalkozás (szánkon a szó: embermese) elbír; Jenkins alakítása mindazonáltal oly tökéletes, hogy szinte kedvet csinál a magányhoz. Kedvcsinálás dolgában tovább is megy a produkció, és összeköti a szomorú profot egy nagy kedvvel élõ, ám az illegális bevándorlók bizonytalan sorsában osztozó fiatal páréval, akik jóhiszemûen vették birtokba a tanárember ritkán látogatott New York-i apartmanját (jó kis kégli, és még egy connecticuti ház is kijön az írói-oktatói bérbõl-fizetésbõl). Az alkotók mintha épp elegendõnek ítélték volna Jenkins himlõhelyes arcát és savanyú ábrázatát a szimmetriát szûken mérõ valóság érzékeltetéséhez, mert a szíriai-szenegáli vegyes párost már a Benetton-reklámok világából kölcsönözték. És ha már elcsúsztak, nem is adják alább a toloncház árnyékában szövõdõ barátságnál, az afrikai dobok gyógyító erejénél és a tartózkodó idõskori szerelemnél - giccs hátán giccs, és mégis nézeti magát, mert Jenkins szépen szenved (járt is érte az Oscar-jelölés), Manhattan pedig jól mutat reggeli megvilágításban.

Az Odeon bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.