film - HIBRID

  • - kg -
  • 2010. szeptember 23.

Zene

Kedves nézőink, a Családi kör e heti, Vincenzo Natali rendezte adásában arról lesz szó, milyen nehézségekkel néznek szembe azok a szülők, akik édes gyermekükként nevelgetnek egy állati és emberi DNS-ből, saját kezűleg összetákolt élőlényt. Időszerű a kérdés, elvégre itt az iskolakezdés, nem mindegy, miként oldható meg a gyorsan cseperedő, kislányosan félénk, de támadólag is könnyen fellépő gyermek beiskoláztatása, különös tekintettel a csúfolódásoknak könnyen okot adó állati végtagvégződésekre és a hosszú farkincára, melynek tűhegyes végződése veszedelmes fegyver is egyben.
Kedves nézõink, a Családi kör e heti, Vincenzo Natali rendezte adásában arról lesz szó, milyen nehézségekkel néznek szembe azok a szülõk, akik édes gyermekükként nevelgetnek egy állati és emberi DNS-bõl, saját kezûleg összetákolt élõlényt. Idõszerû a kérdés, elvégre itt az iskolakezdés, nem mindegy, miként oldható meg a gyorsan cseperedõ, kislányosan félénk, de támadólag is könnyen fellépõ gyermek beiskoláztatása, különös tekintettel a csúfolódásoknak könnyen okot adó állati végtagvégzõdésekre és a hosszú farkincára, melynek tûhegyes végzõdése veszedelmes fegyver is egyben. De hol vagyunk még az iskolaválasztástól; a kishibrides szülõknek egyelõre azért fáj a fejük, mert ami úgy indult, mint két kockafejû tudós hobbikísérlete, az kezet-lábat, szárnyat, sõt lelket is növesztett, s már nem csupán valami élõ massza, hanem szópókerben is fejlett, széptevõ teremtés a felnövéssel járó lelki feszültségekkel. E feszültségeknek elõször egy vadon élõ nyúl látja kárát, de míg a legtöbb kiskorúval az a baj, hogy nem eteti a húsvéti házinyulat, a hibridlánnyal az, hogy nyersen elfogyaszt egy élõ példányt. A helyzet innentõl csak súlyosbodik, a továbbtanulásra már senki sem gondol, Adrien Brody és Sarah Polley ábrázatán viszont egyre többször suhan át a kétség, tán mégiscsak szerencsésebb lett volna a természetes úton gyermeket csinálni. A természetes úttal járó bonyodalmak azonban egy másik mûfaj hatáskörébe tartoznak, mi ellenben egy jóízût frankensteinkedni gyûltünk össze; egy szelídnek nem mondható, közepesen szórakoztató teremtéshez.

A Budapest Film bemutatója

***

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.