Az elsõ filmes Duncan Jones vérbeli sci-fit tett le az asztalra. A Hold alapállása az általános sci-fi-helyzet: a technika annyira elõrehaladott, hogy az ember már nem ér fel a maga alkotta gépekhez. Ebbõl pedig egyenesen következik a társadalom- és fejlõdéskritikus attitûd: elõbbre mozdul-e a világ a technikai vívmányok és egyáltalán a tudomány által? A tárgy ezúttal korunk egyik legvitatottabb tudományos eredménye, a klónozás, ami a lehetõ legalkalmasabb a személyiségproblémák, egész pontosan az ember identitászavarának ábrázolására. Persze a klónozás önmagában nem vinne el egy egész filmet, kell ide egy színész is. Sam Rockwell egyszerre két szerepet játszik oly meggyõzõen, hogy már-már szemet hunyhatunk a film kisebb logikai-dramaturgiai zavarai fölött is. Mindazonáltal Jonest és társ-forgatókönyvíróját, Nathan Parkert mégis dicséret illeti: egyetlen szereplõre írtak egy rendkívül feszült és erõs atmoszférájú történetet - ez azért nem mindennapos.
Forgalmazza a Szuez Film
****