film - Hova lettek Morganék?

  • Szabó Ágnes
  • 2010. január 21.

Zene

- teszi fel a kérdést Hollywood eddig vagy tíz romkomot maga mögött tudó doyenje. És amilyen ravaszdi, meg is válaszolja: Alsóretkesre, ami - még jó, hogy nem Bivalybasznád ugrott be a fordítónak - a nagy vízen túl a wyomingi Rayt takarja.
- teszi fel a kérdést Hollywood eddig vagy tíz romkomot maga mögött tudó doyenje. És amilyen ravaszdi, meg is válaszolja: Alsóretkesre, ami - még jó, hogy nem Bivalybasznád ugrott be a fordítónak - a nagy vízen túl a wyomingi Rayt takarja. Wyoming az amerikai viccekben, ha nem is vetekszik Texas tirpákságával, mindenképp poén tárgya leggyérebben lakott, többnyire hegyek vagy sivatagok tarkította vidékével, nem is szólva a legfontosabb tényrõl: Maci Laci is itt fosztogatta Bubuval a kirándulók elemózsiás kosarait. Morganékat - a miértet hagyjuk, ez a krimiszál a "storyban" - számûzik New Yorkból. Azért onnan, mert nyilván az ottani életmód hordozza magában a legtöbb klisé lehetõségét (férfi és nõ egyaránt workaholic, amúgy shoppingolnak, és puccos éttermekbe járnak salátát zabálni), hogy aztán ezt ütköztethessék a kliséértékileg legalább ennyire kimeríthetetlen wyomingi porfészekkel (medvék kóricálnak a kerítés mentén, steaket zabál boldog-boldogtalan, tengernyi szabad idejét meg rodeózással üti el).

Ami Hugh-nak még jól állt 39 évesen a Sztárom a páromban, azaz: esetlen, kicsit töketlen lúzer figura, 49 évesen már meglehetõsen szánalmas, fõleg nevezett szexisnek távolról sem mondható mimikai ráncai miatt. Sarah Jessica Parkernak meg szóljon már valaki, hogy ne mutogassa a lábát - a kamera bárhogy is szépíti hat évad Szex és New Yorkon át, egyszerûen görbe az.

Nos, a térdünket ugyan nem csapkodtuk nevettünkben, de egy-egy tûrhetõ poén kapcsán felkacagtunk, és ez az utóbbi évek termését tekintve nem is olyan rossz teljesítmény.

Forgalmazza az Intercom

**

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.