film - Hova lettek Morganék?

  • Szabó Ágnes
  • 2010. január 21.

Zene

- teszi fel a kérdést Hollywood eddig vagy tíz romkomot maga mögött tudó doyenje. És amilyen ravaszdi, meg is válaszolja: Alsóretkesre, ami - még jó, hogy nem Bivalybasznád ugrott be a fordítónak - a nagy vízen túl a wyomingi Rayt takarja.
- teszi fel a kérdést Hollywood eddig vagy tíz romkomot maga mögött tudó doyenje. És amilyen ravaszdi, meg is válaszolja: Alsóretkesre, ami - még jó, hogy nem Bivalybasznád ugrott be a fordítónak - a nagy vízen túl a wyomingi Rayt takarja. Wyoming az amerikai viccekben, ha nem is vetekszik Texas tirpákságával, mindenképp poén tárgya leggyérebben lakott, többnyire hegyek vagy sivatagok tarkította vidékével, nem is szólva a legfontosabb tényrõl: Maci Laci is itt fosztogatta Bubuval a kirándulók elemózsiás kosarait. Morganékat - a miértet hagyjuk, ez a krimiszál a "storyban" - számûzik New Yorkból. Azért onnan, mert nyilván az ottani életmód hordozza magában a legtöbb klisé lehetõségét (férfi és nõ egyaránt workaholic, amúgy shoppingolnak, és puccos éttermekbe járnak salátát zabálni), hogy aztán ezt ütköztethessék a kliséértékileg legalább ennyire kimeríthetetlen wyomingi porfészekkel (medvék kóricálnak a kerítés mentén, steaket zabál boldog-boldogtalan, tengernyi szabad idejét meg rodeózással üti el).

Ami Hugh-nak még jól állt 39 évesen a Sztárom a páromban, azaz: esetlen, kicsit töketlen lúzer figura, 49 évesen már meglehetõsen szánalmas, fõleg nevezett szexisnek távolról sem mondható mimikai ráncai miatt. Sarah Jessica Parkernak meg szóljon már valaki, hogy ne mutogassa a lábát - a kamera bárhogy is szépíti hat évad Szex és New Yorkon át, egyszerûen görbe az.

Nos, a térdünket ugyan nem csapkodtuk nevettünkben, de egy-egy tûrhetõ poén kapcsán felkacagtunk, és ez az utóbbi évek termését tekintve nem is olyan rossz teljesítmény.

Forgalmazza az Intercom

**

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.