Egy sorozatgyilkos nászutasokat gyilkol Hawaiin - kevésbé finom lelkületû alkotó bizonyára horrort rendezett volna e szomorú hírbõl. Ám
A szökevény (amiben Harrison Ford menekül Tommy Lee Jones elõl) forgatókönyvírójaként magának nevet szerzõ (jó ideje rendezéssel is foglalatoskodó; pl:
Menekülés a félelembe) David Twohy többet is, kevesebbet szeretett volna holmi mészárosmunkánál. Egyfelõl nem vágyott õ másra, csak kedves idõtöltésére, egy újabb jó kis kergetõzésre, fogócskára, ám ezúttal végre valami rendes helyen,
all inclusive körülmények között. Mit mondjunk, Hawaii elég szép hely. De tudta õ, hogy a nevesség kötelez, tõle (a
Pitch Black - 22 évente sötétség vagy a
Riddick - A sötétség krónikája alkotójától) valami nagy dobást várnak a hívei. Jó, jó, legyen világosság, napsütés, tenger és tiszta Hawaii, de kell még egy igazi csavarintás is bele. A többivel nem törõdött - a "többi" alatt a filmbe úgy nagy általánosságban szükséges dolgokra gondolunk, mint épkézláb sztori, figurák, akikért (vagy éppen ellenük) lehet szurkolni, s ezt segítõ színészi játék vagy netán a leghalványabb izgalomféle. Ilyesmi nem lévén ez a paradicsom attól pokoli, hogy jó külsejû, viszonylag fiatal emberek szaladgálnak benne egymás után, azonos irányba, aztán - úgy a filmidõ kétharmadánál - csavarintanak egy nagyot, s folytatják, majdnem azt mondtam: kifulladásig. Dehogy. Ezek nem bírnak kifulladni, öt tüdejük lehet, hiszen végigpofázzák a teljes futamidõt.
Tessék mondani, mekkorát lehet azon csavarni, hogy valakik szaladnak egymás után? Kicsit (egy híres társasjáték neve).
A Palace Pictures bemutatója
**