film - MINDEN RENDBEN LESZ

  • - ts -
  • 2010. október 21.

Zene

Két szálon indulunk: az egyiken Jacob, a középkorú forgatókönyvíró feleségével örökbefogadásra készül. A másikon Ali otthagyja az egyetemet, hogy vízvezeték-szerelőként dolgozzon.
Két szálon indulunk: az egyiken Jacob, a középkorú forgatókönyvíró feleségével örökbefogadásra készül. A másikon Ali otthagyja az egyetemet, hogy vízvezeték-szerelõként dolgozzon. De felkeresi õt egy férfi is, és kéri, hogy térjen vissza a dán hadseregbe tolmácsként (Ali perfekt fárszi és arab). Ali igent mond.

Jacobot erõsen szorongatja Hckon, követeli tõle a készülõ háborús film könyvét. Késõ éjjel hazafelé szuburbiába a dúlt Jacob elgázol valakit. Csak nem Alit? De, õt. És õ mindjárt meg is kéri a szimpatikus gázolót, hogy vegye el a táskáját. Ilyet utoljára A koppányi aga testamentumában láttam, csak ott vele adták az áldozat lányát is.

Kisvártatva kiderül, hogy ez már az után történt, hogy Ali visszatért Afganisztánból. A táskájában pedig dán katonák által elkövetett kínzások és gyilkosságok dokumentációja volt (pár fénykép és egy napló). Már ennyibõl is látszik, hogy összeesküvési elméletre felszerelt kergetõzéshez lesz szerencsénk, finoman szólva is szabados idõkezelés kíséretében - ne szépítsük, Boe szándékosan nehezíti nézõi dolgát avval, hogy szórakozik története egyes elemeinek idõbeli összekapcsolhatóságával. S ez a legtöbb álmoskönyv szerint akkor használatos mûvészi eszköz, ha nincs birtokunkban a kellõ dramaturgiai erõ mondandónk szabatos közléséhez. Most errõl van szó. Boe egyébként lendületes és érdekes, helyenként dögösnek is mondható filmjének nem kicsit tesz be a bûvészkedéssel kombinált mûvészkedés.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány bemutatója

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."