film - MINDEN RENDBEN LESZ

  • - ts -
  • 2010. október 21.

Zene

Két szálon indulunk: az egyiken Jacob, a középkorú forgatókönyvíró feleségével örökbefogadásra készül. A másikon Ali otthagyja az egyetemet, hogy vízvezeték-szerelőként dolgozzon.
Két szálon indulunk: az egyiken Jacob, a középkorú forgatókönyvíró feleségével örökbefogadásra készül. A másikon Ali otthagyja az egyetemet, hogy vízvezeték-szerelõként dolgozzon. De felkeresi õt egy férfi is, és kéri, hogy térjen vissza a dán hadseregbe tolmácsként (Ali perfekt fárszi és arab). Ali igent mond.

Jacobot erõsen szorongatja Hckon, követeli tõle a készülõ háborús film könyvét. Késõ éjjel hazafelé szuburbiába a dúlt Jacob elgázol valakit. Csak nem Alit? De, õt. És õ mindjárt meg is kéri a szimpatikus gázolót, hogy vegye el a táskáját. Ilyet utoljára A koppányi aga testamentumában láttam, csak ott vele adták az áldozat lányát is.

Kisvártatva kiderül, hogy ez már az után történt, hogy Ali visszatért Afganisztánból. A táskájában pedig dán katonák által elkövetett kínzások és gyilkosságok dokumentációja volt (pár fénykép és egy napló). Már ennyibõl is látszik, hogy összeesküvési elméletre felszerelt kergetõzéshez lesz szerencsénk, finoman szólva is szabados idõkezelés kíséretében - ne szépítsük, Boe szándékosan nehezíti nézõi dolgát avval, hogy szórakozik története egyes elemeinek idõbeli összekapcsolhatóságával. S ez a legtöbb álmoskönyv szerint akkor használatos mûvészi eszköz, ha nincs birtokunkban a kellõ dramaturgiai erõ mondandónk szabatos közléséhez. Most errõl van szó. Boe egyébként lendületes és érdekes, helyenként dögösnek is mondható filmjének nem kicsit tesz be a bûvészkedéssel kombinált mûvészkedés.

A Cirko Film - Másképp Alapítvány bemutatója

*** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”