film - PÁROS MELLÉKHATÁS

  • Iványi Zsófia
  • 2009. november 12.

Zene

Ha kijelentenénk, hogy az adóbevallás-készítés vicces és romantikus dolog, még mindig lényegesen közelebb járnánk az igazsághoz, mint ha a Páros mellékhatás című alkotásról állítanánk ugyanezt. Pedig a négy - már önmagában sem kicsit, együtt meg aztán nagyon - idegesítő párocska önismereti tréningjét egy pofás kis déltengeri szigeten lezavaró film (besorolása alapján legalábbis) a romantikus komédiák népes táborába tartozik.
Ha kijelentenénk, hogy az adóbevallás-készítés vicces és romantikus dolog, még mindig lényegesen közelebb járnánk az igazsághoz, mint ha a Páros mellékhatás címû alkotásról állítanánk ugyanezt. Pedig a négy - már önmagában sem kicsit, együtt meg aztán nagyon - idegesítõ párocska önismereti tréningjét egy pofás kis déltengeri szigeten lezavaró film (besorolása alapján legalábbis) a romantikus komédiák népes táborába tartozik. Ugyanakkor a tény, hogy nevezett mozi a mûfaj - nevében is foglalt és nem is túl bonyolult - alapkövetelményei egyikének sem felel meg, az nem feltétlenül baj, sõt! A fõszerepet és a produceri állást egyaránt magáénak tudó Vince Vaughn fejébõl kipattant sztorit megzenésítõ mûremek ugyanis határkijelölõ funkcióval bír: pontosan becélozza a romkom legalja alatt található, eleddig a legtehetségtelenebb filmesek által is szûzen hagyott területet. És mint az eddig felfedezetlen tájakon járó mûvek általában, ez is igen nagy alkotói szabadsággal operál. Mit nekünk egy legalább minimális szintet megütõ forgatókönyv, akár a legcsekélyebb értelemmel bíró fordulatok, egy kicsit is életszerû karakterek, vagy épp egy óvodai színelõadás nívóját elérõ színészi játék! Elvégre Tahitin forgatunk, öreg! És ezzel meg is találtuk az egyetlen - még ha nem is elfogadható - magyarázatot eme agycsikorgatóan rossz film létrejöttére. A szomorú tény, hogy Jean Reno szerepet vállalt ebben a vállalhatatlan moziban, felveti, hogy tán gyûjtést kéne rendezni a javára. Nagyobb szüksége lehet rá, mint Isaurának volt egykoron.

Forgalmazza a UIP-Duna Film

*

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."