film - PAUL

  • - ts -
  • 2011. május 12.

Zene

Két brit sci-fi rajongó (író+illusztrátora) járja le az ufó-történelem állomásait Amerikában (51-es körzet, Roswell stb.). Az egyik fordulóban belebotlanak Paulba, az űrlénybe, aki 60 éve ragadt itt (lezuhant a gépe, és eltrafálta egy kislány Paul nevű kutyáját).
Nem sokkal a megérkezése után a kormány kezére került; eddig mindenfélére használták, például konzultált Spielberggel az E.T. készítésekor, és ő találta ki Mulder ügynököt, de most már nincs rá szükség, úgyhogy ölnék megfele, és kísérleteznének az agyával, hogy rájöjjenek természetfeletti képességeinek titkára (láthatatlanná tud válni, be tud hatolni az ember agyába, gyógyít, sőt fel is támaszt).

Nos, ez a derék Paul megkéri a briteket, hogy segítsenek hazajutni. Csakhogy nyomukban a kormány képviselője, Zoil ügynök. És így tovább, kalandról kalandra, mígnem... - ellenben a történet eddig is teljesen lényegtelen volt. S eztán is arra megy ki a játék, hogy minél több (kult)filmre utaljanak a szerzők (ez mellesleg a Simon Pegg - Nick Frost alkotópáros védjegye, akik most főszereplőként és íróként is köztünk vannak). Előkerül az összes fontosabb földönkívülis film (Star Wars, E.T., Alien, Harmadik típusú találkozások, Star Trek stb.), de az Indiana Jones, a Szelíd motorosok, a Vissza a jövőbe, a Titanic, sőt valószínűleg még egy csomó más is, amit nem ismerek.

A legviccesebb utalás talán maga Zoil ügynök, akinek teljes neve Lorenzo Zoil - a többit találják ki.

A végére maradt persze a csattanó: mindennek ellenére a Paul egy kifejezetten szórakoztató vígjáték, nem csak mozibuziknak.

Az UIP-Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.