film - PÓT PASI

  • - kg -
  • 2011. szeptember 15.

Zene

Van egy vadember kinézetű mellékszereplője a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegető tekintettel mered a világra.
Van egy vadember kinézetû mellékszereplõje a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegetõ tekintettel mered a világra. De amikor megszólal, az ám a meglepetés, egy herélt ufó hangja tör fel a drabális alakból, aki, mint megtudhatjuk, összetett személyiség: súlyos visszaesõ az önfertõzés sportjában, mely szenvedélyét hol biciklizéssel, hol szótári szavak tanulásával igyekszik orvosolni. Ennyi és nem több a figura lényege: egy furcsa bolond (fb), ahogy azt a Hal Ashbyt reggelizõ és Wes Andersont vacsoráló rendezõpáros elképzeli. Az fb-vel mint vígjátéki jolly jokerrel az a baj, mint majd' minden fonalat gombolyító kismacskával és gügyögõ kisgyermekkel; a cukisági faktor feljebb tornászásán túl semmi egyéb funkciójuk nincsen. A kutya-macska-gyermek fronton ez jól is van így, ám amikor meglett férfiak teszik ugyanezt, annak baljós hatásai hamar jelentkeznek. Kevin Kline nem gombolyaggal játszik, annál rosszabb a helyzet: az intellektuális cukisági faktor körül õgyeleg. Egy bolhás-bogaras drámaírót játszik, aki New York matuzsálemkorú örökösnõit kísérgeti dzsigolói minõségben, amikor épp nem albérlõjével, a nõi fehérnemûkbe és F. Scott Fitzgeraldba feledkezett fiatalemberrel értekezik - például Henry James heréinek és munkásságának összefüggéseirõl. A Pót pasi az a film, amibõl árad az elégedettség, az alkotók öröme egy-egy bohémkodó szóváltás, irodalomtörténeti heréskedés vagy edwardhopperes képbeállítás fölött. E jó érzésükben minek is megzavarni a mûvészeket, oly jól elvannak magukban.

A Cinetel bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.

Tíz vállalás

Bevált recept az ifjúsági regényekben, hogy a szerző a gyerekközösség fejlődésén keresztül fejti ki mondanivalóját. A nyári szünidőre a falusi nagymamához kitelepített nagyvárosi rosszcsontoknak az új környezetben kell rádöbbenniük arra, hogy vannak magasztosabb cselekedetek is a szomszéd bosszantásánál vagy az énekesmadár lecsúzlizásánál. Lehet tűzifát aprítani, visszavinni az üres üvegeket, és megmenteni a kocsiból kidobott kutyakölyköt. Ha mindez közösségben történik, még jobb.