film - PÓT PASI

  • - kg -
  • 2011. szeptember 15.

Zene

Van egy vadember kinézetű mellékszereplője a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegető tekintettel mered a világra.
Van egy vadember kinézetû mellékszereplõje a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegetõ tekintettel mered a világra. De amikor megszólal, az ám a meglepetés, egy herélt ufó hangja tör fel a drabális alakból, aki, mint megtudhatjuk, összetett személyiség: súlyos visszaesõ az önfertõzés sportjában, mely szenvedélyét hol biciklizéssel, hol szótári szavak tanulásával igyekszik orvosolni. Ennyi és nem több a figura lényege: egy furcsa bolond (fb), ahogy azt a Hal Ashbyt reggelizõ és Wes Andersont vacsoráló rendezõpáros elképzeli. Az fb-vel mint vígjátéki jolly jokerrel az a baj, mint majd' minden fonalat gombolyító kismacskával és gügyögõ kisgyermekkel; a cukisági faktor feljebb tornászásán túl semmi egyéb funkciójuk nincsen. A kutya-macska-gyermek fronton ez jól is van így, ám amikor meglett férfiak teszik ugyanezt, annak baljós hatásai hamar jelentkeznek. Kevin Kline nem gombolyaggal játszik, annál rosszabb a helyzet: az intellektuális cukisági faktor körül õgyeleg. Egy bolhás-bogaras drámaírót játszik, aki New York matuzsálemkorú örökösnõit kísérgeti dzsigolói minõségben, amikor épp nem albérlõjével, a nõi fehérnemûkbe és F. Scott Fitzgeraldba feledkezett fiatalemberrel értekezik - például Henry James heréinek és munkásságának összefüggéseirõl. A Pót pasi az a film, amibõl árad az elégedettség, az alkotók öröme egy-egy bohémkodó szóváltás, irodalomtörténeti heréskedés vagy edwardhopperes képbeállítás fölött. E jó érzésükben minek is megzavarni a mûvészeket, oly jól elvannak magukban.

A Cinetel bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.