film - PÓT PASI

  • - kg -
  • 2011. szeptember 15.

Zene

Van egy vadember kinézetű mellékszereplője a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegető tekintettel mered a világra.
Van egy vadember kinézetû mellékszereplõje a filmnek (a majdnem híres John C. Reilly alakítja), néha átbiciklizik a színen, és fenyegetõ tekintettel mered a világra. De amikor megszólal, az ám a meglepetés, egy herélt ufó hangja tör fel a drabális alakból, aki, mint megtudhatjuk, összetett személyiség: súlyos visszaesõ az önfertõzés sportjában, mely szenvedélyét hol biciklizéssel, hol szótári szavak tanulásával igyekszik orvosolni. Ennyi és nem több a figura lényege: egy furcsa bolond (fb), ahogy azt a Hal Ashbyt reggelizõ és Wes Andersont vacsoráló rendezõpáros elképzeli. Az fb-vel mint vígjátéki jolly jokerrel az a baj, mint majd' minden fonalat gombolyító kismacskával és gügyögõ kisgyermekkel; a cukisági faktor feljebb tornászásán túl semmi egyéb funkciójuk nincsen. A kutya-macska-gyermek fronton ez jól is van így, ám amikor meglett férfiak teszik ugyanezt, annak baljós hatásai hamar jelentkeznek. Kevin Kline nem gombolyaggal játszik, annál rosszabb a helyzet: az intellektuális cukisági faktor körül õgyeleg. Egy bolhás-bogaras drámaírót játszik, aki New York matuzsálemkorú örökösnõit kísérgeti dzsigolói minõségben, amikor épp nem albérlõjével, a nõi fehérnemûkbe és F. Scott Fitzgeraldba feledkezett fiatalemberrel értekezik - például Henry James heréinek és munkásságának összefüggéseirõl. A Pót pasi az a film, amibõl árad az elégedettség, az alkotók öröme egy-egy bohémkodó szóváltás, irodalomtörténeti heréskedés vagy edwardhopperes képbeállítás fölött. E jó érzésükben minek is megzavarni a mûvészeket, oly jól elvannak magukban.

A Cinetel bemutatója

**

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.