A téma tehát kettõs: apa és fia viszonya mellett a csajozás (inkább "kúrás", ahogy a vásznon használatos) rögös útját is végigjárhatjuk, a filmtörténetben nem elõször, és nem is utoljára.
Az apa (Bezerédi Zoltán), házi zsarnok és nõgyógyász orvosdoktor, aki szereti hazavinni a munkát, minden este más luvnyát (lásd mint fenn: akárha egy kerületi pornófilm-meghallgatás jelöltjei közül kerítettek volna az alkotók). Dani (játssza az elsõ filmes rendezõ, Tóth Barnabás) mégis egész jól elvan vele, pedig tökéletesen az ellentéte: figyelmes, halk szavú, befelé forduló, gátlásos. Akár egy kamasz, jóllehet, elsõéves orvostanhallgató.
Hogy él egymás mellett két ilyen ember? Egy vígjátékban kedvesen teszik pokollá egymás életét, esetünkben azonban kissé hihetetlen, hogy tûrheti Dani a megpróbáltatásokat, hogy õrizheti meg integritását egy ilyen apaszörny árnyékában, azaz, hogy nem
1. azonosul apja nõszemléletével,
2. fordul radikálisan apja ellen.
Ezért aztán ez a tipikus elsõ film minden szókimondása és nyersesége ellenére nem elég õszinte. Mintha Tóth démonokkal hadakozna: azt akarja bizonyítani, amit senki sem vitat, s azért kreál verbál-szexuál-szörnyeteg férfialakokat (megspékelve némi nemzetkarakterológiai fanyalgással), majd állítja velük szembe önmagát - hogy nyerjen. Túl sok frusztráció szorult ebbe a kevert mûfajú, generációs tinivígjátékba.
A Mozinet bemutatója
***