Film: A szerelem sava (Kaze Shindo: Love Juice)

  • Sisso
  • 2001. november 15.

Zene

Új sorozat indult az Örökmozgóban Villanófény címmel, a világ legkülönbözőbb pontjairól beszerzett premierfilmekkel. Az alkotók között akadnak független és elsőfilmesek, kísérletező fanatikusok meg olyanok, akik rangos fesztiváldíjak után is csak nehezen jutnak következő filmjük anyagi forrásaihoz.
Új sorozat indult az Örökmozgóban Villanófény címmel, a világ legkülönbözőbb pontjairól beszerzett premierfilmekkel. Az alkotók között akadnak független és elsőfilmesek, kísérletező fanatikusok meg olyanok, akik rangos fesztiváldíjak után is csak nehezen jutnak következő filmjük anyagi forrásaihoz. Az októberi vetítések sztárja kétségtelenül a Love Juice volt, Kaneto Shindo (az Onibaba rendezője) unokájának első játékfilmje egy heteroszexuális és egy leszbikus lány együttéléséről szól. Kaze Shindo - szemben a nagypapival - nem az elfojtott ösztönök embere, hanem az intelligens finomságoké.

Kyoko és Chinatsu együtt lakik egy színes tokiói bérlakásban, együtt járnak technoklubba drogozni, együtt hoszteszkednek nyuszijelmezben a megélhetésért, egy ágyban alszanak, egyszerre mozdulnak, és érzékiek, mint egy kétfős halraj. Ikertestvérségük addig a pillanatig töretlen, amíg Kyoko bele nem szeret egy hallgatag trópusi díszhalkereskedőbe, és Chinatsu rá nem jön, hogy szerelmes Kyokóba. Innentől a barátság megmenthetőségéről és a drámai identitáskeresésről szól a történet. Kevés ember van, akinek ez a helyzet nem ismerős valahogy, ezért kár lenne női vagy ne adj´ isten, homoszexuális filmmé kikiáltani az alkotást. Egyik részről a feltétlen szeretet, másikról a szenvedély, mindkettő valamiféle bu–ueli obskúrus vágy diszkrét tárgya, két lény, aki nem érzi jól magát a földi szerepében, de harmóniára vágyik. Mindez olyan vizuális történetvezetés közepette, ami a színes halak és a víz felszabadító látványától a finom érintéseken át a bérszoba klausztrofóbiás levegőjéig tisztán felfogható.

A végén pedig egy sokkoló megoldás. Egy olyan japános fordulat. De a film végül is marad az, ami volt: low-budget, szivárványrealizmus, nőiesen és jól.

Sisso

A sorozat következő filmjei: Rapha‘l Nadjari: Josh Polonki bátyja vagyok; amerikai játékfilm, november 8-án és 10-én; Christos Karakepelis: Káin háza; görög dokumentumfilm, november 18-án és 24-én

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.