Film: A szerelem sava (Kaze Shindo: Love Juice)

  • Sisso
  • 2001. november 15.

Zene

Új sorozat indult az Örökmozgóban Villanófény címmel, a világ legkülönbözőbb pontjairól beszerzett premierfilmekkel. Az alkotók között akadnak független és elsőfilmesek, kísérletező fanatikusok meg olyanok, akik rangos fesztiváldíjak után is csak nehezen jutnak következő filmjük anyagi forrásaihoz.
Új sorozat indult az Örökmozgóban Villanófény címmel, a világ legkülönbözőbb pontjairól beszerzett premierfilmekkel. Az alkotók között akadnak független és elsőfilmesek, kísérletező fanatikusok meg olyanok, akik rangos fesztiváldíjak után is csak nehezen jutnak következő filmjük anyagi forrásaihoz. Az októberi vetítések sztárja kétségtelenül a Love Juice volt, Kaneto Shindo (az Onibaba rendezője) unokájának első játékfilmje egy heteroszexuális és egy leszbikus lány együttéléséről szól. Kaze Shindo - szemben a nagypapival - nem az elfojtott ösztönök embere, hanem az intelligens finomságoké.

Kyoko és Chinatsu együtt lakik egy színes tokiói bérlakásban, együtt járnak technoklubba drogozni, együtt hoszteszkednek nyuszijelmezben a megélhetésért, egy ágyban alszanak, egyszerre mozdulnak, és érzékiek, mint egy kétfős halraj. Ikertestvérségük addig a pillanatig töretlen, amíg Kyoko bele nem szeret egy hallgatag trópusi díszhalkereskedőbe, és Chinatsu rá nem jön, hogy szerelmes Kyokóba. Innentől a barátság megmenthetőségéről és a drámai identitáskeresésről szól a történet. Kevés ember van, akinek ez a helyzet nem ismerős valahogy, ezért kár lenne női vagy ne adj´ isten, homoszexuális filmmé kikiáltani az alkotást. Egyik részről a feltétlen szeretet, másikról a szenvedély, mindkettő valamiféle bu–ueli obskúrus vágy diszkrét tárgya, két lény, aki nem érzi jól magát a földi szerepében, de harmóniára vágyik. Mindez olyan vizuális történetvezetés közepette, ami a színes halak és a víz felszabadító látványától a finom érintéseken át a bérszoba klausztrofóbiás levegőjéig tisztán felfogható.

A végén pedig egy sokkoló megoldás. Egy olyan japános fordulat. De a film végül is marad az, ami volt: low-budget, szivárványrealizmus, nőiesen és jól.

Sisso

A sorozat következő filmjei: Rapha‘l Nadjari: Josh Polonki bátyja vagyok; amerikai játékfilm, november 8-án és 10-én; Christos Karakepelis: Káin háza; görög dokumentumfilm, november 18-án és 24-én

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.