Koncert

Frank Carter & The Rattle­snakes

  • Soós Tamás
  • 2019. május 4.

Zene

Frank Carter még csak 34 éves, de már sokat látott veteránja a brit punkszíntérnek. A répahajú botrányhős, aki a Henry Rollins örökségét továbbvivő, dúvad előadásmódjáról lett híres, a nullás években a Gallows-zal frissítette fel a kissé megfáradt angol hardcore-t. Írtak két alaplemezt, majd Carter ráunt az üvöltözésre, és karrierje csúcsán otthagyta a csapatot, hogy glamslágereket énekeljen a már nevében is pozitívabb életszemléletet hordozó Pure Love-val. Erre azonban nem voltak vevők a rajongók, így a zenekar hamar földbe állt. A kitérő mégsem volt hiábavaló, mert az énekelni prímán megtanuló Carter új együttesével ezt a két arcát, a dühöset és a dallamosat formálta slágergyanús egyveleggé. A Rattlesnakesszel előbb felelevenítette a punkgyökereit (Blossoms), majd a Modern Ruinon már azt az űrt töltötte ki jó érzékkel, amit az unalmasan elművésziesedő Arctic Monkeys hagyott maga után a szigetországi gitárzenében.

Stadionpunk – mondhatnánk Frank Carter pofátlanul fülbemászó, de energikus dalaira, amiket első magyarországi koncertjén a hírnevéhez méltó elánnal adott elő az énekes. Az Akvárium kistermének plafonját már az első percekben megmászta, beszólt Theresa May-nek, és bevezette a #metoo-kompatibilis crowdsurf fogalmát (ami során tilos fogdosni a lányokat). Dalokat egyenlő arányban válogatott a Blossomsról és a Modern Ruinról, a csúcspontot a Jackals mindössze 40 másodperces zúzdája jelentette két orbitális sláger, a Lullaby és a Snake Eyes közé szorítva, de nagyot ütött a Vampires, a Juggernaut és a közönségüvöltetésbe torkolló I Hate You is. Öt számmal képviseltette magát a májusban megjelenő harmadik lemez, az End of Suffering is, de az ismeretlen új dalok szépen simultak a régiek közé, a rögtön kétszer eljátszott Crowbar pedig kezdésnek és ráadásnak is tökéletesnek bizonyult. Ismétlés nyáron, a Sziget Foo Fighters-es napján

Akvárium, március 30.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.