Lemez

Freakin’ Disco: 2020 EP

Zene

„Őrületig fokozódó techno csapatás és elmélyült dallamok” – a zenekar saját bevallása szerint ezek váltakoznak a decemberben megjelent kislemezükön, amellyel az volt a céljuk, hogy visszaidézzék a járvány miatt megritkult koncertek spontaneitását és szabadságát.

Az öt dalból hármat (Fox, Eat the Dream, Wolf) még 2019 végén, a látványos vizuállal megspékelt koncertjükön játszottak először a Trafóban, ez a verzió került az EP-re is. Emellett két remix van még rajta, mindkettő a This Time című számhoz készült, méghozzá „házon belül”: az egyik Keresztes Gábor billentyűs, a másik Csizmás András bőgős munkája. Főleg az utóbbi távolodik el komolyabban az eredetitől, kereken 10 perc hosszú, és az első percekben fel sem lehet ismerni, melyik dal újraértelmezését halljuk. Az Eat the Dream ezzel szemben kevesebb mint 2 perces, tehát a játékidő erős szélsőségek között mozog.

Az EP gyenge pontja, hogy hiába volt a fő cél az élő fellépések atmoszférájának megidézése, ez csak korlátozottan sikerül. Főleg a már említett látványvilág hiányzik, erre azonban van egy szükségmegoldás, a YouTube-on ugyanis a bő másfél órás teljes koncert elérhető, képpel együtt. Aki valóban szeretné átélni azt a bizonyos hangulatot, inkább ezzel érdemes próbálkoznia. Ugyanakkor a műfaj sajátossága, hogy valódi partiszituációban működik igazán, otthon, lemezről hallgatva jóval kevésbé. Így a 2020-ról jelenleg legfeljebb egy házibuli keretein belül tudom elképzelni, hogy beváltja a hozzá fűzött reményeket.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.