Lemez

Gorillaz: The Now Now

Zene

Általában nem érdemes hinni azoknak a zenészeknek, akik hosszú idő után kiadnak egy új albumot, és rögtön utána azt ígérik, hogy mivel rettenetesen megszállta őket az ihlet, hamarosan jön is az újabb. Azért akadnak kivételek: Damon Albarn tavaly azt nyilatkozta, hogy keveset kell majd várni az új Gorillazra, és be is tartotta az ígéretét – mindössze 14 hónappal a tavalyi Humanz után már itt is a virtuális csapat legújabb munkája. Arról pedig szó sincs, hogy valami resztligyűjteménnyel lenne dolgunk, mert az a Humanz tavaly novemberben kiadott super deluxe változata volt, 34 (!) bónusz trackkel. Amit most hallunk, az mind új szerzemény.

Az előző albummal Albarn bevallottan a tinédzser lányának akart kedvezni, és az autotune-t sem sajnálta róla, most valószínűleg más elképzelései voltak, és a bulizós hangulatból is alaposan visszavett. A The Now Now szinte egy szólólemez hangulatát nyújtja, ugyanis alig szerepel rajta közreműködő, márpedig a korábbi albumok hemzsegtek a vendégsztároktól. Ezúttal csak a Blur-kolléga Graham Coxont, a house-producer Jamie Principle-t, a jazzlegenda George Bensont és a visszatérő Snoop Doggot kapjuk; rajtuk kívül még fontos megemlíteni a dalszerzésben komoly szerepet vállaló Remi Kabakát és a producerként fontos munkát végző
James Fordot. Érdekesség, hogy az album nyolc különböző stúdióban készült, és ez a számcímeken is meglátszik: öt dal (Hollywood, Kansas, Idaho, Lake Zurich, Magic City) is földrajzi elnevezést kapott, a záró Souk Eye meg teljes egészében Los Angelesről szól. A hangulat végig visszafogott, slágergyanús szerzeményt is csak egyet kapunk – ez a Hollywood, ami egy kicsit a Gorillaz egy korábbi sikerdalára, a Stylóra emlékeztet. A táncos és túl sok szereplő részvételével készült Humanzhez képest a The Now Now üdítően hat a maga visszafogottságával és egyszerűségével, és inkább otthon, fejhallgatóval érdemes elmélyülni benne.

Parlophone/Warner, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.