Lemez

Gorillaz: The Now Now

Zene

Általában nem érdemes hinni azoknak a zenészeknek, akik hosszú idő után kiadnak egy új albumot, és rögtön utána azt ígérik, hogy mivel rettenetesen megszállta őket az ihlet, hamarosan jön is az újabb. Azért akadnak kivételek: Damon Albarn tavaly azt nyilatkozta, hogy keveset kell majd várni az új Gorillazra, és be is tartotta az ígéretét – mindössze 14 hónappal a tavalyi Humanz után már itt is a virtuális csapat legújabb munkája. Arról pedig szó sincs, hogy valami resztligyűjteménnyel lenne dolgunk, mert az a Humanz tavaly novemberben kiadott super deluxe változata volt, 34 (!) bónusz trackkel. Amit most hallunk, az mind új szerzemény.

Az előző albummal Albarn bevallottan a tinédzser lányának akart kedvezni, és az autotune-t sem sajnálta róla, most valószínűleg más elképzelései voltak, és a bulizós hangulatból is alaposan visszavett. A The Now Now szinte egy szólólemez hangulatát nyújtja, ugyanis alig szerepel rajta közreműködő, márpedig a korábbi albumok hemzsegtek a vendégsztároktól. Ezúttal csak a Blur-kolléga Graham Coxont, a house-producer Jamie Principle-t, a jazzlegenda George Bensont és a visszatérő Snoop Doggot kapjuk; rajtuk kívül még fontos megemlíteni a dalszerzésben komoly szerepet vállaló Remi Kabakát és a producerként fontos munkát végző
James Fordot. Érdekesség, hogy az album nyolc különböző stúdióban készült, és ez a számcímeken is meglátszik: öt dal (Hollywood, Kansas, Idaho, Lake Zurich, Magic City) is földrajzi elnevezést kapott, a záró Souk Eye meg teljes egészében Los Angelesről szól. A hangulat végig visszafogott, slágergyanús szerzeményt is csak egyet kapunk – ez a Hollywood, ami egy kicsit a Gorillaz egy korábbi sikerdalára, a Stylóra emlékeztet. A táncos és túl sok szereplő részvételével készült Humanzhez képest a The Now Now üdítően hat a maga visszafogottságával és egyszerűségével, és inkább otthon, fejhallgatóval érdemes elmélyülni benne.

Parlophone/Warner, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.