Lemez

Hudson Mohawke: Lantern

  • Lang Ádám
  • 2015. július 25.

Zene

„Hudson Mohawke” – suttogja egy gyerekhang, majd sípzajokkal díszített kába drone-ok jönnek. Ebből a búgásból egyszer csak kiválik a Very First Breath basszusvezérelt, szuperfogós rádiópopja és a régi soulhangmintát trappé szétcsavaró Ryderz, aztán jön a Warriors, ami már nem is sláger, hanem egyenesen poszthippi himnusz. Nagyon nem úgy indul hát a skót producer új lemeze, ahogy azt a legtöbben várhatták.

Hudson Mohawke ugyanis a dub­step utáni idők egyik legígéretesebb arca, aki az instrumentális hiphopot és a poszt-dubstepes szinti­őrületet keresztezve olyan túltolt, maximalista sounddal kísérletezett, amely egy ideig lenyűgöző volt, aztán kicsit fárasztóvá vált. Mindeközben a szélesebb közönség is megismerte a nevét Kanye West producereként, valamint a trapforradalomban főszerepet játszó duója, a TNGHT révén. Most pedig ahelyett, hogy ráállt volna a rapslágerek és a partibombák sorozatgyártására, inkább csinált egy poplemezt, ami a tapasztalatok alapján a legnagyobb kihívás a magafajta producereknek.

A reggeli ébredéstől a hajnali napfelkeltéig tartó utat bejáró Lantern ezzel együtt a maga nemében tökéletes album, kábé fele-fele arányban vokális és instrumentális számokkal. A laza koncepció pont elég ahhoz, hogy egységes füzérbe húzza az Antonyval és másokkal közös popszámokat, a Kettles már-már filmzenés íveit, valamint a szintiorgiákat (Scud Books) és a veretős témákat (Shadows) is. A Lantern így nem csupán egy felemelő lemez, hanem a felnövés dokumentuma is az alkotó részéről.

Warp/Neon Music, 2015

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.