Lemez

Eloltott gitárok

Imperial State Electric: Pop War

  • - greff -
  • 2012. április 4.

Zene

Színes pillanatok a memóriából még könnyen előhívhatók róla, de ha a jelenben keressük megfogható nyomát, könnyen tűnhet úgy, mintha az ezredforduló környékén a glam, a stadionrock és a protopunk fegyverkészletét újratöltő skandináv rock and roll telibe sem hányta volna a gitárzenék bor- és ondófoltos, átlőtt és lehamuzott perzsaszőnyegét. A mozgalom hat-hét éve még fesztiválszínpadokat uraló vezérei közül a Hellacopters és a Gluecifer feloszlott, a Backyard Babies csendes pihenőre ment, a Turbonegro elvesztette emblematikus frontemberét, Dennis Lyxzén pedig inkább a Refuseddal nosztalgiaturnézik a Noise Conspiracy irányítása helyett - a második vonal bandáiról meg még híreket sem hallani. Számottevő követőkről nem tudunk, a hivatkozások száma ijesztően lecsökkent, a meghatározó blogok összegző leltáraiból ez a vonal rendre kimarad.


Öt-tíz év múlva bizonyára ismét jön majd valahonnan egy csapat Converse-cipős, szűk farmeres, MC5-pólós ifjú sörissza, hogy csutkára tekert Orange-erősítőivel előcsalogassa a Ramones-frizurás szellemet a palackból, addig viszont, és ez az Imperial SE lemezének legfőbb tanulsága, túl sok jóra nem számíthatunk. Az egykori Hellacopters-főnök Nicke Andersson aktuális zenekarának második lemezéből nagyjából minden hiányzik, ami a svéd zenészt ismertté tette egykor: a lángoló gitározást löttyedt pengetés váltotta fel, a leleményes múltidézést szellemtelen Kiss-kopírozás, a szuperslágeres dallamokat tucatmelódiák. Ízléstelenségek nincsenek, de ettől még ez a sarki kocsmazenekar nívója - kicsit műveltebb kiadásban.

Psychout, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.