Lemez

Interpol: Marauder

Zene

Amikor a tavalyi Szigeten – a gyenge hangzással és az utánuk következő lakossági fellépő közönségével dacolva – teljes egészében előadták a Turn on the Bright Lights című, akkor 15 éves debütalbumukat, nem sok pénzt tettünk volna rá, hogy kapunk még jó lemezt Paul Bankséktől. Az emblematikus basszusgitáros, Carlos Dengler 2010-es távozása óta csak egy LP-t adott ki a háromtagúra fogyatkozott csapat, de a négy évvel ezelőtti El Pintor minden tekintetben unalmas munka lett, középszerű számokkal és az unalomig ismételt sémákkal. Most viszont úgy tűnik, megtanultak boldogulni trióként is, és a Marauder címre hallgató hatodik számú korong a zenekar szebb napjait idézi. Evil-, The Heinrich Maneuver- vagy Slow Hands-színvonalú dalszerzői bravúrra persze ne számítson senki, de az is biztos, hogy az új album az Interpol legegységesebb darabja a diszko­gráfiában a 2004-es Antics óta.
A basszusposztot (legalábbis a stúdióban) átvállaló frontember, Paul Banks jóval magasabb hangfekvésben énekel, mint korábban – talán azért is, hogy most már végképp mindenki elfelejtse a korai időszakban rájuk aggatott, de általuk mindig is megtagadott Joy Division-párhuzamokat. Az If You Really Love Nothing nyitánynak nem igazán meggyőző, de aztán az első kislemeznek választott, sodró lendületű The Rover máris eloszlatja a kételyeket. A Dave Fridmann producerrel (The Flaming Lips, MGMT, Mercury Rev) felvett Marauder egyik, ha nem legerősebb dala a Mountain Child, amely fura mód (még) nem kapott klipet, de remekül sikerült a Complications, a Flight of Fancy, a Number 10 és a munkahelyi románcot megéneklő és prince-es utalást tartalmazó NYSMAW (= Now You See Me At Work) is, a két ambientes intermezzo meg tényleg csak a hab a tortán. Ikergitározásban és öltözködésben az Interpol továbbra is verhetetlen, és valóban örömteli, hogy ezek a nemzetközi ügynököknek kinéző New York-i fazonok még mindig tudnak jó lemezt csinálni.

Matador Records, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.

Mindenki a helyére

Mit gondol Orbán Viktor és a Fidesz a nőkről? Hogyan kezeli őket? És mit gondol ugyanerről a magyar társadalom, és mit a nők maguk? Tényleg a nők pártja a Fidesz? Ezeket a kérdéseket próbálja megválaszolni a kötet többféle aspektuson keresztül. Felemás sikerrel.

Megint dubajozás

Alacsony belépési küszöb, mesés hozamok, könnyű meg­gazdagodás, örök élet: ezek közül az első kettőt biztosan ígérik a mesés dubaji ingatlanbefektetési ajánlatok. Pedig az előrejelzések szerint akár egy éven belül kipukkadhat az ingatlanlufi.

A beismerés semmis

Az ügyész kizárását kezdeményezte a védelem, a különböző tit­kos­­szolgálati szervek más-más leiratot készítettek ugyan­arról a hangfelvételről – bonyolódik a helyzet abban a büntetőperben, amelynek tárgya a Nyugat-Európába irányuló illegális kutyaexport.