Lemez

Interpol: Marauder

Zene

Amikor a tavalyi Szigeten – a gyenge hangzással és az utánuk következő lakossági fellépő közönségével dacolva – teljes egészében előadták a Turn on the Bright Lights című, akkor 15 éves debütalbumukat, nem sok pénzt tettünk volna rá, hogy kapunk még jó lemezt Paul Bankséktől. Az emblematikus basszusgitáros, Carlos Dengler 2010-es távozása óta csak egy LP-t adott ki a háromtagúra fogyatkozott csapat, de a négy évvel ezelőtti El Pintor minden tekintetben unalmas munka lett, középszerű számokkal és az unalomig ismételt sémákkal. Most viszont úgy tűnik, megtanultak boldogulni trióként is, és a Marauder címre hallgató hatodik számú korong a zenekar szebb napjait idézi. Evil-, The Heinrich Maneuver- vagy Slow Hands-színvonalú dalszerzői bravúrra persze ne számítson senki, de az is biztos, hogy az új album az Interpol legegységesebb darabja a diszko­gráfiában a 2004-es Antics óta.
A basszusposztot (legalábbis a stúdióban) átvállaló frontember, Paul Banks jóval magasabb hangfekvésben énekel, mint korábban – talán azért is, hogy most már végképp mindenki elfelejtse a korai időszakban rájuk aggatott, de általuk mindig is megtagadott Joy Division-párhuzamokat. Az If You Really Love Nothing nyitánynak nem igazán meggyőző, de aztán az első kislemeznek választott, sodró lendületű The Rover máris eloszlatja a kételyeket. A Dave Fridmann producerrel (The Flaming Lips, MGMT, Mercury Rev) felvett Marauder egyik, ha nem legerősebb dala a Mountain Child, amely fura mód (még) nem kapott klipet, de remekül sikerült a Complications, a Flight of Fancy, a Number 10 és a munkahelyi románcot megéneklő és prince-es utalást tartalmazó NYSMAW (= Now You See Me At Work) is, a két ambientes intermezzo meg tényleg csak a hab a tortán. Ikergitározásban és öltözködésben az Interpol továbbra is verhetetlen, és valóban örömteli, hogy ezek a nemzetközi ügynököknek kinéző New York-i fazonok még mindig tudnak jó lemezt csinálni.

Matador Records, 2018

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.