Lemez

Kings of Leon: When You See Yourself

Zene

Egyre több olyan album jelenik meg mostanában, amely már régóta készen áll, de a készítői még egy darabig bíztak abban, hogy el lehet csúsztatni a kiadást addig, amíg újra beindul a koncertipar.

A nyolcadik Kings of Leon-lemez, a furcsa módon kriptovalutás token formátumban is elérhető When You See Yourself is ebbe a kategóriába tartozik – a három testvérből és egy unokatestvérükből álló zenekar idáig visszatartotta a megjelenést.

Az új albumra Caleb Followill énekes-gitáros a szokásosnál kevesebb dalszöveget írt egyes szám első személyben, a hangszerelés pedig úgy változott, hogy Jared Followill domináns basszusjátéka helyett a szintetizátorok kerültek előtérbe. Egy jó ideje az figyelhető meg, hogy a Kings of Leon egy gyengébb album után egy jobbat ad ki, aztán minden folytatódik elölről – a 2016-os Wallshoz képest az új lemez ismételten valamivel élvezetesebbre sikeredett. A hangulat elszállós; pörgős fesztiválkedvenceket nem igazán kapunk, a szövegek pedig – noha a Covid előtt íródtak – több esetben is profetikusnak bizonyulnak. A westernes tematikájú The Banditben a déli mocsaras rock randizik a U2 bombasztikus gitárhangzásával, a Stormy Weatherben funkos ritmika dominál, a Supermarketben George Harrison szelleme gitározik, és a zenekar ritkán lép túl a középtempón. Néha szinte már altatódalos a hangulat, de nem feltétlenül negatív értelemben. Aztán mielőtt végleg elaludnánk, az amúgy egészen politikus hangvételű Claire & Eddie végére Caleb odabiggyeszt egy vicces Britney Spears-utalást.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.