klip - BLIND MYSELF: LOST IN TIME

  • .
  • 2008. október 16.

Zene

Épp időben készült el a Blind Myself új videoklipje - nemcsak azért, mert hamarosan esedékes az új lemez, hanem mert most még talán mindenki emlékszik arra, ki is Gróf Balázs Ma még tudjuk: ő rajzolta a Pesti Estben minden héten a Butapest cím alatt futó, háromkockás képregénycsíkokat (A legextrémebb hely, ahol valaha viszontláttam a sorozat egy epizódját, társadalomtudományi szakos egyetemi oktató honlapja volt) A Butapestnek már vége, Gróf utódképregényei pedig nem keltettek szenzációt, de most erre is van esély (már amekkora szenzáció magyar zenekar klipjéből egyáltalán lehet), a Blind Myself ugyanis Grófot kérte fel, hogy képesítse Ancient Scream Therapy című lemezük egy számát A klip a történetmesélős etűdök fogyatkozóban lévő táborát dúsítja; alapja az Életerő című negyedszázados sci-fi/horror, melynek mintájára a mindössze két csöves érdeklődését kiváltó zenekar elszívja a Slipknot és társai életerejét (vagy mi), hogy világsztárrá váljék Ugyancsak pihent sztori, de mulatni jól lehet rajta: Gróf rajzai azonnal felismerhetők, akárcsak a karikírozott szereplők, mind a Blind Myself tagjai, mind a hírességek A poénok pedig baromi jók, kezdve az ábrázolásmóddal, a telibe talált arckifejezésekkel - de kettő perc ötven másodperc alatt fix, hogy soha nem láttam még ennyi egyesével is hatásos rockzenei poént Az ősz hajú, unott képű James Hetfield például övön aluli és egyúttal csont nélküli találat, és igen egyedi a Superbutt együttes nevének képi ábrázolása is Azt persze lehet mondani, hogy kicsit belterjesek az olyan poénok, mint a magyar zászlós tetkójú Ignite-énekes vagy a Blind-főnök Gergő kutyája - de ha az ember véletlenül pont érti, miről van szó, akkor csak ennyivel többször fog nevetni Több animációs klipet a népnek! Kovács Bálint A klip megtekinthető a wwwblindmyselfcom oldalon ***** . .
Épp idõben készült el a Blind Myself új videoklipje - nemcsak azért, mert hamarosan esedékes az új lemez, hanem mert most még talán mindenki emlékszik arra, ki is Gróf Balázs. Ma még tudjuk: õ rajzolta a Pesti Estben minden héten a Butapest cím alatt futó, háromkockás képregénycsíkokat. (A legextrémebb hely, ahol valaha viszontláttam a sorozat egy epizódját, társadalomtudományi szakos egyetemi oktató honlapja volt.) A Butapestnek már vége, Gróf utódképregényei pedig nem keltettek szenzációt, de most erre is van esély (már amekkora szenzáció magyar zenekar klipjébõl egyáltalán lehet), a Blind Myself ugyanis Grófot kérte fel, hogy képesítse Ancient Scream Therapy címû lemezük egy számát.

A klip a történetmesélõs etûdök fogyatkozóban lévõ táborát dúsítja; alapja az Életerõ címû negyedszázados sci-fi/horror, melynek mintájára a mindössze két csöves érdeklõdését kiváltó zenekar elszívja a Slipknot és társai életerejét (vagy mi), hogy világsztárrá váljék. Ugyancsak pihent sztori, de mulatni jól lehet rajta: Gróf rajzai azonnal felismerhetõk, akárcsak a karikírozott szereplõk, mind a Blind Myself tagjai, mind a hírességek. A poénok pedig baromi jók, kezdve az ábrázolásmóddal, a telibe talált arckifejezésekkel - de kettõ perc ötven másodperc alatt fix, hogy soha nem láttam még ennyi egyesével is hatásos rockzenei poént. Az õsz hajú, unott képû James Hetfield például övön aluli és egyúttal csont nélküli találat, és igen egyedi a Superbutt együttes nevének képi ábrázolása is. Azt persze lehet mondani, hogy kicsit belterjesek az olyan poénok, mint a magyar zászlós tetkójú Ignite-énekes vagy a Blind-fõnök Gergõ kutyája - de ha az ember véletlenül pont érti, mirõl van szó, akkor csak ennyivel többször fog nevetni.

Több animációs klipet a népnek!

Kovács Bálint

A klip megtekinthetõ a www.blindmyself.com oldalon

*****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.

Tudás és hatalom

Második ciklusának elején Donald Trump nekitámadt a legjelesebb amerikai egyetemeknek is. Elnöki hatalmát – amely ezen a területen erősen kérdéses, a végső szót a bíróságok mondják majd ki – immár arra is használja, hogy fél tucat elit magánegyetemet zsaroljon állami források visszatartásával és adószigorítások kilátásba helyezésével: ha nem regulázzák meg palesztinpárti tanáraikat és diákjaikat, és nem számolják fel esélyegyenlőségi programjaikat, oda a washingtoni pénz.