koncert - SUBSCRIBE

  • - vincze -
  • 2009. március 5.

Zene

A telt házas előzmények (A38, Kultiplex, Almássy tér) után egyáltalán nem tűnt túlvállalósnak a középiskolai zenekarból első számú hazai metálfavorittá avanzsálódott Subscribe azon döntése, hogy a zenekar tízéves születésnapja alkalmából szintet lépjenek, és kipróbálják magukat egy önálló koncerten a Petőfi Csarnok színpadán Ugyan telt ház itt nem volt, de azért a PeCsa saccra háromnegyedét megtöltötték azok, akik kíváncsiak voltak erre a különlegesnek mondható eseményre, és ez már azért is siker, mert a tavaly nyári koncertdömpingben nemzetközileg elismert zenekaroknál is előfordult, hogy ennél lényegesen kevesebb nézőt hoztak be ugyanide A Subscribe nem véletlenül tart itt Tavalyelőtti, második lemezük (Stuck Progress To Moon) a hazai modern metál egyik csúcsalkotása, és koncerten is kimondottan erős a brigád Itt kissé megilletődötten kezdtek (nyilvánvalóan a helyszín és az alkalom miatt), később azonban nem hiányzott a zenekarra jellemző dinamikus színpadkép A Subscribe érezhetően készült erre az alkalomra: jó érzékkel válogatták össze a régebbi és a minden szempontból erősebb frissebb dalaikat, és sokszor jammelésbe hajolva prezentálták az egyébként hibátlanul megkomponált témákat A színvonalas dalokon és a jó fazonon túl pontosan ez a spontaneitás és lazaság teszi nagyon szerethetővé ezt a zenekart: simán és görcsmentesen váltanak saját dalból James Brown Sex Machine-jébe (tudják, ebben van a gerappa, ami valami ezeréves Sziget büntetőszlogenje volt), és ugyanígy játsszák végig még komolyabb meglepetést okozva a Led Zeppelin Black Dogját A hibátlan koncert után már csak a jövő kérdéses a Subscribe-nál: vajon beállnak ők is a hazai élvonal sorába, hogy évente kétszer végigjátsszák az országot, nyaranta pedig a fesztiválokat, vagy a korábbi külföldi kísérleteiket folytatva inkább "Nyugaton" méretik meg a produkciót, hogy kipróbálják: vajon ott is megáll-e a lábán A koncert alapján mindenképpen Petőfi Csarnok, február 27 ***** . .
A telt házas elõzmények (A38, Kultiplex, Almássy tér) után egyáltalán nem tûnt túlvállalósnak a középiskolai zenekarból elsõ számú hazai metálfavorittá avanzsálódott Subscribe azon döntése, hogy a zenekar tízéves születésnapja alkalmából szintet lépjenek, és kipróbálják magukat egy önálló koncerten a Petõfi Csarnok színpadán. Ugyan telt ház itt nem volt, de azért a PeCsa saccra háromnegyedét megtöltötték azok, akik kíváncsiak voltak erre a különlegesnek mondható eseményre, és ez már azért is siker, mert a tavaly nyári koncertdömpingben nemzetközileg elismert zenekaroknál is elõfordult, hogy ennél lényegesen kevesebb nézõt hoztak be ugyanide.

A Subscribe nem véletlenül tart itt. Tavalyelõtti, második lemezük (Stuck Progress To Moon) a hazai modern metál egyik csúcsalkotása, és koncerten is kimondottan erõs a brigád. Itt kissé megilletõdötten kezdtek (nyilvánvalóan a helyszín és az alkalom miatt), késõbb azonban nem hiányzott a zenekarra jellemzõ dinamikus színpadkép. A Subscribe érezhetõen készült erre az alkalomra: jó érzékkel válogatták össze a régebbi és a minden szempontból erõsebb frissebb dalaikat, és sokszor jammelésbe hajolva prezentálták az egyébként hibátlanul megkomponált témákat. A színvonalas dalokon és a jó fazonon túl pontosan ez a spontaneitás és lazaság teszi nagyon szerethetõvé ezt a zenekart: simán és görcsmentesen váltanak saját dalból James Brown Sex Machine-jébe (tudják, ebben van a gerappa, ami valami ezeréves Sziget büntetõszlogenje volt), és ugyanígy játsszák végig még komolyabb meglepetést okozva a Led Zeppelin Black Dogját. A hibátlan koncert után már csak a jövõ kérdéses a Subscribe-nál: vajon beállnak õk is a hazai élvonal sorába, hogy évente kétszer végigjátsszák az országot, nyaranta pedig a fesztiválokat, vagy a korábbi külföldi kísérleteiket folytatva inkább "Nyugaton" méretik meg a produkciót, hogy kipróbálják: vajon ott is megáll-e a lábán. A koncert alapján mindenképpen.

Petõfi Csarnok, február 27.

*****

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.