koncert - SUBSCRIBE

  • - vincze -
  • 2009. március 5.

Zene

A telt házas előzmények (A38, Kultiplex, Almássy tér) után egyáltalán nem tűnt túlvállalósnak a középiskolai zenekarból első számú hazai metálfavorittá avanzsálódott Subscribe azon döntése, hogy a zenekar tízéves születésnapja alkalmából szintet lépjenek, és kipróbálják magukat egy önálló koncerten a Petőfi Csarnok színpadán Ugyan telt ház itt nem volt, de azért a PeCsa saccra háromnegyedét megtöltötték azok, akik kíváncsiak voltak erre a különlegesnek mondható eseményre, és ez már azért is siker, mert a tavaly nyári koncertdömpingben nemzetközileg elismert zenekaroknál is előfordult, hogy ennél lényegesen kevesebb nézőt hoztak be ugyanide A Subscribe nem véletlenül tart itt Tavalyelőtti, második lemezük (Stuck Progress To Moon) a hazai modern metál egyik csúcsalkotása, és koncerten is kimondottan erős a brigád Itt kissé megilletődötten kezdtek (nyilvánvalóan a helyszín és az alkalom miatt), később azonban nem hiányzott a zenekarra jellemző dinamikus színpadkép A Subscribe érezhetően készült erre az alkalomra: jó érzékkel válogatták össze a régebbi és a minden szempontból erősebb frissebb dalaikat, és sokszor jammelésbe hajolva prezentálták az egyébként hibátlanul megkomponált témákat A színvonalas dalokon és a jó fazonon túl pontosan ez a spontaneitás és lazaság teszi nagyon szerethetővé ezt a zenekart: simán és görcsmentesen váltanak saját dalból James Brown Sex Machine-jébe (tudják, ebben van a gerappa, ami valami ezeréves Sziget büntetőszlogenje volt), és ugyanígy játsszák végig még komolyabb meglepetést okozva a Led Zeppelin Black Dogját A hibátlan koncert után már csak a jövő kérdéses a Subscribe-nál: vajon beállnak ők is a hazai élvonal sorába, hogy évente kétszer végigjátsszák az országot, nyaranta pedig a fesztiválokat, vagy a korábbi külföldi kísérleteiket folytatva inkább "Nyugaton" méretik meg a produkciót, hogy kipróbálják: vajon ott is megáll-e a lábán A koncert alapján mindenképpen Petőfi Csarnok, február 27 ***** . .
A telt házas elõzmények (A38, Kultiplex, Almássy tér) után egyáltalán nem tûnt túlvállalósnak a középiskolai zenekarból elsõ számú hazai metálfavorittá avanzsálódott Subscribe azon döntése, hogy a zenekar tízéves születésnapja alkalmából szintet lépjenek, és kipróbálják magukat egy önálló koncerten a Petõfi Csarnok színpadán. Ugyan telt ház itt nem volt, de azért a PeCsa saccra háromnegyedét megtöltötték azok, akik kíváncsiak voltak erre a különlegesnek mondható eseményre, és ez már azért is siker, mert a tavaly nyári koncertdömpingben nemzetközileg elismert zenekaroknál is elõfordult, hogy ennél lényegesen kevesebb nézõt hoztak be ugyanide.

A Subscribe nem véletlenül tart itt. Tavalyelõtti, második lemezük (Stuck Progress To Moon) a hazai modern metál egyik csúcsalkotása, és koncerten is kimondottan erõs a brigád. Itt kissé megilletõdötten kezdtek (nyilvánvalóan a helyszín és az alkalom miatt), késõbb azonban nem hiányzott a zenekarra jellemzõ dinamikus színpadkép. A Subscribe érezhetõen készült erre az alkalomra: jó érzékkel válogatták össze a régebbi és a minden szempontból erõsebb frissebb dalaikat, és sokszor jammelésbe hajolva prezentálták az egyébként hibátlanul megkomponált témákat. A színvonalas dalokon és a jó fazonon túl pontosan ez a spontaneitás és lazaság teszi nagyon szerethetõvé ezt a zenekart: simán és görcsmentesen váltanak saját dalból James Brown Sex Machine-jébe (tudják, ebben van a gerappa, ami valami ezeréves Sziget büntetõszlogenje volt), és ugyanígy játsszák végig még komolyabb meglepetést okozva a Led Zeppelin Black Dogját. A hibátlan koncert után már csak a jövõ kérdéses a Subscribe-nál: vajon beállnak õk is a hazai élvonal sorába, hogy évente kétszer végigjátsszák az országot, nyaranta pedig a fesztiválokat, vagy a korábbi külföldi kísérleteiket folytatva inkább "Nyugaton" méretik meg a produkciót, hogy kipróbálják: vajon ott is megáll-e a lábán. A koncert alapján mindenképpen.

Petõfi Csarnok, február 27.

*****

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.