koncert - ULVER

  • - vincze -
  • 2010. február 25.

Zene

A norvég Ulver majd' húszéves működése alatt először tavaly májusban állt színpadra, ami annyira bejött a zenészeknek, hogy két nyári koncert után egy komplett miniturnét is lekötöttek Európában, sietve hozzátéve, hogy úgyis ez lesz az első és az utolsó turnéjuk, úgyhogy ismétlésben ne nagyon reménykedjen senki. Ezzel a zenekar meg is tett mindent azért, hogy az Ulver magyarországi koncertje kellően különleges esemény legyen, s így gyakorlatilag megteljen az egész A38, ugyanakkor nyitott kérdés maradt, mit képes produkálni egy eddig csak a stúdióban létező, az utolsó anyagán (Shadows Of The Sun) nem is túlzottan vitézkedő, black metalból elektróízekkel fűszerezett experimentális zenére váltó, kimondottan csak albumon hatásosnak gondolt csapat. Hogy őszinte legyek: örültem volna, ha vannak akkora punkok, hogy bevállalják definitív black metal lemezük, a Nattens Madrigal eljátszását elejétől a végéig, de erre nyilvánvalóan nem volt esély.
A norvég Ulver majd' húszéves mûködése alatt elõször tavaly májusban állt színpadra, ami annyira bejött a zenészeknek, hogy két nyári koncert után egy komplett miniturnét is lekötöttek Európában, sietve hozzátéve, hogy úgyis ez lesz az elsõ és az utolsó turnéjuk, úgyhogy ismétlésben ne nagyon reménykedjen senki. Ezzel a zenekar meg is tett mindent azért, hogy az Ulver magyarországi koncertje kellõen különleges esemény legyen, s így gyakorlatilag megteljen az egész A38, ugyanakkor nyitott kérdés maradt, mit képes produkálni egy eddig csak a stúdióban létezõ, az utolsó anyagán (Shadows Of The Sun) nem is túlzottan vitézkedõ, black metalból elektróízekkel fûszerezett experimentális zenére váltó, kimondottan csak albumon hatásosnak gondolt csapat.

Hogy õszinte legyek: örültem volna, ha vannak akkora punkok, hogy bevállalják definitív black metal lemezük, a Nattens Madrigal eljátszását elejétõl a végéig, de erre nyilvánvalóan nem volt esély. Maradt a papírforma: a késõi idõszak elektróorientáltabb, nyugis dalai, meglepõen sok Shadows-os dallal. A legrosszabbra készülve aztán nagyon kellemes meglepetés volt, hogy az Ulver élõben kimondottan húzós és súlyos tud lenni: néhány pillanattól eltekintve egyáltalán nem az utolsó lemezre jellemzõ totális befordulás jellemezte a koncertet, hanem olyan kirobbanó energiával játszották a dalokat - persze Converge-szintû színpadszántás nélkül, abszolút statikusan, eltekintve a lassan már klisévé váló vetítéstõl -, hogy a vadócabb pillanatoknál egészen olyan érzésem volt, mintha mondjuk a Satyricon és a Duran Duran nagyon bebélyegezett tagjai játszottak volna egy olyan közös koncertet, ahol a két zenekar tagjai elõször látják egymást. Kristoffer Rygg, vagyis Garm, a zenekar lelke hibátlan énekes, gyakorlatilag stúdióminõségben szóltak az énektémák - a fél pont levonás csak a koncert rövidségének (körülbelül egy óra után leléceltek, és vissza se jöttek) szól.

A38 hajó, február 20.

**** és fél

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.