Ez a páros perfektül mûködik a színpadon: a csapatmunka egészséges feszültséget, kreatív vibrálást gerjeszt kettejük közé, s a csöppnyi varázs gyorsan beszippantja a hajóterasz hirtelen köréjük gyûlõ publikumát. Rendkívül feszes, dinamikus, majdhogynem táncorientált koncertprogramot nyomnak le - ez utóbbi persze csak hipotetikus, a közönség inkább elmélyülten figyel, mintsem mozgolódna. Az alapvetõen gitárcentrikus, a posztpunk-new/dark wave korszak hangzását idézõ, sokszor megkapóan kedves melódiák át- és átszövõdnek analóg szintihangokkal, megannyi csörgéssel, ciripeléssel, kis kütyük, furcsa sípok és ütni való rezek hangjával, s helyenként ellenpontozódnak kiváló érzékkel elhelyezett gerjedésekkel és korántsem "elidegenítõ" effektekkel. Az alapvetõen énekes/gitáros Stewart kitûnõ és tapasztalt elõadó, aki afféle jó értelemben vett zenebohócként pillanatok alatt vált át egyik hangszerrõl a másikra - néha leteszi a gitárt, s egy triangulumot ütöget, vagy éppen dobverõt vesz a kezébe, s persze rendre beindítja a sokszor szintipopszerûen lüktetõ vagy chiptune-szerû gépi ritmusalapokat. Énekhangja markáns és felismerhetõ, hiperérzékeny orgánum, amelyen a lehetõ leghatásosabban szólnak a sokszor szinte morbid dalszövegek, hol suttogva, hol fejhangon. Ms. Seo pedig méltó partner a produkcióban: fura vagy éppen meseszerû billentyûfutamok szaladnak ki a keze alól, hogy a következõ pillanatban már lelkesen üsse a gongokat, fújja a sípokat. A hangsúlyosan az új albumra épülõ, jó ötvenperces produkció egy pillanatra sem fut vakvágányra - még hallgatnánk hosszú percekig, de el kell ismerni: így kerek az egész. A38, terasz, május 28. *****
Figyelmébe ajánljuk
2045: Ukrajna csatlakozik az EU-hoz, Európa nemzetközi nagyhatalommá válik
Képzeljük el, hogy 2045-ben Ukrajna elfoglalja helyét az addigra jelentősen átalakult Európa közösségében, és az Európai Unió teljes jogú tagja lesz. Szerzőnk innen visszatekintve meséli el, 2025-től hogy jutottunk idáig. Egy elvben lehetséges, és főleg Európa számára meglehetősen optimista forgatókönyv.
Óriási siker Szlovákiában a 90-es évek hírhedt maffiafőnökéról szóló film második része
Mikuláš Černák történetének első epizódja, a Miki után a folytatás is megtölti a mozikat: a Černák minden idők legsikeresebb filmje lett északi szomszédunknál.
A felcsúti gyerek lehetetlen küldetése
Kitalálta a Belügyminisztérium: lehet kötelező az is, ami önkéntes
A tanodák – ahová önként mennek a gyerekek – szeptembertől kötelesek megadott számú középiskolás fejlesztőfoglalkozását is végezni.
A számok csapdája - benyújtották a 2026-os költségvetési törvényt
Eddig is jó volt minden, de most már aztán végképp az lesz – hirdeti a 2026-os költségvetés tervezete. Családok, nyugdíjasok, harcba! De nem úgy, mert békét hirdetünk, amúgy kövér védelmi kiadással.
Robert F. Prevost személyében először választottak amerikai pápát
Mindent Gyurcsány sem bír ki
Nulladik fázis, avagy kimondani végre, hogy mi veszélyezteti a magyarok biztonságát
Hurrá, itt a gyár!
Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.
Profán papnők
Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügynökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.
Goebbels nélkül Hitler nem tudta volna elhitetni, hogy a német nép őt választotta vezérének
Viszonyítási pontok
Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.