Ez a páros perfektül mûködik a színpadon: a csapatmunka egészséges feszültséget, kreatív vibrálást gerjeszt kettejük közé, s a csöppnyi varázs gyorsan beszippantja a hajóterasz hirtelen köréjük gyûlõ publikumát. Rendkívül feszes, dinamikus, majdhogynem táncorientált koncertprogramot nyomnak le - ez utóbbi persze csak hipotetikus, a közönség inkább elmélyülten figyel, mintsem mozgolódna. Az alapvetõen gitárcentrikus, a posztpunk-new/dark wave korszak hangzását idézõ, sokszor megkapóan kedves melódiák át- és átszövõdnek analóg szintihangokkal, megannyi csörgéssel, ciripeléssel, kis kütyük, furcsa sípok és ütni való rezek hangjával, s helyenként ellenpontozódnak kiváló érzékkel elhelyezett gerjedésekkel és korántsem "elidegenítõ" effektekkel. Az alapvetõen énekes/gitáros Stewart kitûnõ és tapasztalt elõadó, aki afféle jó értelemben vett zenebohócként pillanatok alatt vált át egyik hangszerrõl a másikra - néha leteszi a gitárt, s egy triangulumot ütöget, vagy éppen dobverõt vesz a kezébe, s persze rendre beindítja a sokszor szintipopszerûen lüktetõ vagy chiptune-szerû gépi ritmusalapokat. Énekhangja markáns és felismerhetõ, hiperérzékeny orgánum, amelyen a lehetõ leghatásosabban szólnak a sokszor szinte morbid dalszövegek, hol suttogva, hol fejhangon. Ms. Seo pedig méltó partner a produkcióban: fura vagy éppen meseszerû billentyûfutamok szaladnak ki a keze alól, hogy a következõ pillanatban már lelkesen üsse a gongokat, fújja a sípokat. A hangsúlyosan az új albumra épülõ, jó ötvenperces produkció egy pillanatra sem fut vakvágányra - még hallgatnánk hosszú percekig, de el kell ismerni: így kerek az egész. A38, terasz, május 28. *****
Figyelmébe ajánljuk
Valóra vált forgatókönyv
1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.
Amikor győznek a hippik
- - turcsányi -
Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.
Hibamátrix
- Dékei Krisztina
Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.
Ozmózisok
Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.
Mozaikkockák
A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.
Abúzus, család
- Balogh Magdolna
Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.
Mint amikor a happy end helyett a stáblista jön, majd ránk kapcsolják a villanyt
Maruzsa kínos TikTok-videója csak egy a sok közül: ellepték a netet a kormánypárti politikusok idióta megnyilvánulásai
Milyen felelőtlenség?
Aki közhatalmat gyakorol, számot kell adnia a döntéseiről, vállalnia azok következményeit, akkor is, ha formálisan nem sértett törvényt.

