Rafinált menekülő

Lambchop: Mr. M

  • - kovacsm -
  • 2012. március 7.

Zene

Tizenegyedik lemezén is ugyanazt a finom alternatív rockba áztatott countryt játssza Kurt Wagner zenekara, és most is másképpen. Ezúttal nagyon másképpen: a Mr. M meglepetésként érheti a Lambchop hangzásának szezonális kiigazításához már hozzászokott, sőt azt kíváncsian váró rajongókat is. A borítót ismét Wagner festményei díszítik. A kontrasztos, fotószerű képek cilinderes arcai lehetnek egy temetés gyászoló résztvevői, de egy régi big band tagsága is.


 

Kiváló illusztrációk a zenéhez, amelyet a zenésztárs és jó barát Vic Chesnutt elvesztése ihletett, és amelynek megszólalása a szvingkorszak elegáns, nagyzenekari hangzását eleveníti fel. Hömpölygő vonósok, finom fúvós díszítések kísérik most Wagner keserédes, motyogós dalait. Ne a szokásos, szimfonikus hangszerekkel végzett önkielégítésre gondoljunk, a veterán Lambchop-producer Mark Nevers olyasmi rafinált, pszichedelikus vonós szőnyeget terített Wagner dalai alá, amilyet Gainsbourg kapott Jean-Claude Vannier-tól aMelody Nelsonhoz. Az izgalmas és abszolút modern megszólalás meglepő irányba viszi el a dalokat, új és új ízeket csalogatva elő belőlük. Amióta kivételes tehetségű énekes-dalszerzőként ismeri a világ, azóta menekül Kurt Wagner a szűkre szabott skatulyából, egyre nagyobb teret engedve kiváló zenészeinek. A legutóbbi lemez, a természetes hangzásával a zenekar szédületes koncertjeit idéző OH (Ohio)talán a legerősebb darabja a jobbnál jobb albumokat felsorakoztató diszkográfiának. AMr. Mokosan egészen másfelől közelít. Talán nem mindegyik dala telitalálat, de Nevers kiváló produceri munkája révén ezúttal sincs unalmas pillanat.

City Slang, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.