lemez - BLOC PARTY: INTIMACY

  • .
  • 2008. október 16.

Zene

Kele Okereke és társai néhány hete a harmadik lemezükkel álltak elő - most már ők is azzal az albumterjesztési stratégiával, amit a Radiohead tavaly az In Rainbows lemezével megkezdett (és a Nine Inch Nails, valamint Saul Williams folytatott), vagyis a megjelenés bejelentése után nem sokkal már letölthetővé tették a lemezt a honlapjukról (fizikai formában csak október 27-én lesz elérhető az anyag, plusztartalmakkal). Ezen túl is sajátos történet a Bloc Partyé: 2004 táján robbant be a köztudatba néhány nagyon erős kislemezdallal (Helicopter, Banquet, Little Thoughts), amelyeket 2005 elején egy majdnem perfekt bemutatkozó lemez követett (Silent Alarm).
Kele Okereke és társai néhány hete a harmadik lemezükkel álltak elõ - most már õk is azzal az albumterjesztési stratégiával, amit a Radiohead tavaly az In Rainbows lemezével megkezdett (és a Nine Inch Nails, valamint Saul Williams folytatott), vagyis a megjelenés bejelentése után nem sokkal már letölthetõvé tették a lemezt a honlapjukról (fizikai formában csak október 27-én lesz elérhetõ az anyag, plusztartalmakkal). Ezen túl is sajátos történet a Bloc Partyé: 2004 táján robbant be a köztudatba néhány nagyon erõs kislemezdallal (Helicopter, Banquet, Little Thoughts), amelyeket 2005 elején egy majdnem perfekt bemutatkozó lemez követett (Silent Alarm). Ezután egy eklektikus remixalbum és további masszív kislemezek (utóbbiakat csak ajánlani tudom), majd váratlanul egy igen gyenge nagylemez (Weekend In The City) jöttek, ráadásul a dobos Matt Tongnak beszakadt a tüdeje. Kicsit tartottam tõle, hogy a harmadik nekifutás ismét unalmas dolgozat lesz, de szerencsére sikerült kijutniuk a korábbi útvesztõbõl. Az Intimacy ugyan nem éri el a Silent Alarm szintjét, de nagyságrendekkel erõsebb az elõzõ lemeznél: újra van lendület (Ares), dög (Halo), és megint akadnak szép számok (Signs, Biko), akárcsak egymásra felelgetõs, sikálós gitárok (One Month Off), mint anno a Banquet címû, emblematikus BP-dalban. A szó szerint megható záródal (Ion Square) után tényleg csak azt lehet írni: a londoni csapat újra formában.

H. M.

Wichita, 2008

****

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.