lemez - INTERPOL: INTERPOL

  • Nagy István
  • 2010. szeptember 9.

Zene

Sokan nem tekintik nagy veszteségnek, ha egy zenekarból kiszáll a basszusgitáros, ami helyből szamárság, ha pedig az Interpolról és Carlos Denglerről van szó, akkor meg főleg az. A New York-i poszt-posztpunk zenekar narcisztikus hajlamú tagja még feljátszotta az új dalokat a negyedik lemezre, aztán békességgel távozott - ideiglenes helyettese a Tortoise-ban és a Zwanben is megfordult David Pajo lett.
Sokan nem tekintik nagy veszteségnek, ha egy zenekarból kiszáll a basszusgitáros, ami helybõl szamárság, ha pedig az Interpolról és Carlos Denglerrõl van szó, akkor meg fõleg az. A New York-i poszt-posztpunk zenekar narcisztikus hajlamú tagja még feljátszotta az új dalokat a negyedik lemezre, aztán békességgel távozott - ideiglenes helyettese a Tortoise-ban és a Zwanben is megfordult David Pajo lett. Carlos D. hiánya egyesek szerint majd az elkövetkezendõ albumokat érinti érzékenyen, míg mások azt vallják, hogy a még vele készített mû is már magán viseli a válság jegyeit. Szó mi szó, igazi szakítós lemezrõl van szó, kettõs értelemben, hiszen a távozó basszeros mellett még valaki kilépett Paul Banks frontember életébõl: a szövegeket az inspirálta, hogy szakított Helena Christensen szupermodellel.

Konstans melankólia lengi be a számokat, ami az Interpoltól korábban sem volt ismeretlen, de szerencsére van egy-két pozitívabb változás is. Az egyik az, hogy a zenei paletta tovább bõvült - ennek az is lehetett az oka, hogy Banks tavalyi, Julian Plenti néven kiadott szólóalbumáról ide is átmentett néhány motívumot. A másik pedig, hogy épp ennek következtében egyre kevesebbet gondol az ember a Joy Divisionre, és talán már Ian Curtis sem kiált a túlvilágról plágiumot. Fõleg az ének- és vokáltémák lettek gazdagabbak, a Try It Onban pedig még fütyülnek is, ami korábban tõlük elképzelhetetlen lett volna. A képzeletbeli best of újabb dalokkal bõvül: a klasszikus Interpol-riffel nyitó Lights, a szimbolikus címmel ellátott Barricade, a "tudom, hogyan fogsz kiengesztelni" sort kétségbeesetten ismételgetõ All Of The Ways, a spanyol szöveget bevetõ The Undoing és a már említett Try It On csupa olyan dal, amit majd örömmel hallgat meg az ember a régi, bevált slágerek mellett november 18-án a bécsi Gasometerben - még úgy is, hogy az a narcisztikus basszusgitáros igencsak hiányzik majd a színpadról.

Matador/Universal, 2010

****

Neked ajánljuk