lemez - KINGS OF CONVENIENCE: DECLARATION OF DEPENDENCE

  • - hm -
  • 2010. január 28.

Zene

A kétezres évek Simon and Garfunkeljének is tekinthető duó visszatért: Erlend Sye és Eirik Glambek Bse öt év után (még tavaly) új lemezt jelentetett meg, amellyel továbbhaladnak a már megszokott melankolikus-akusztikus vonalon, csak most valahogy sokkal határozottabban süt be a napfény az egyszerű, pár akkordos dalokba (ezt ígéri már a pálmafás borító is). A kényelem királyai még az ezredforduló előtt tűntek fel egyszerű és szívfacsaró dalaikkal, abban az időszakban, amikor több hasonló stílusú zenekar vagy előadó is startolt (a Turin Brakes, David Gray vagy az I Am Kloot - még egy címkét is kaptak a szaksajtótól: new acoustic movement).
A kétezres évek Simon and Garfunkeljének is tekinthetõ duó visszatért: Erlend Sye és Eirik Glambek Bse öt év után (még tavaly) új lemezt jelentetett meg, amellyel továbbhaladnak a már megszokott melankolikus-akusztikus vonalon, csak most valahogy sokkal határozottabban süt be a napfény az egyszerû, pár akkordos dalokba (ezt ígéri már a pálmafás borító is). A kényelem királyai még az ezredforduló elõtt tûntek fel egyszerû és szívfacsaró dalaikkal, abban az idõszakban, amikor több hasonló stílusú zenekar vagy elõadó is startolt (a Turin Brakes, David Gray vagy az I Am Kloot - még egy címkét is kaptak a szaksajtótól: new acoustic movement). 2004-es, remek második lemezük (Riot On An Empty Street) után Sye a berlini zenészekbõl verbuvált Whitest Boy Alive nevû zenekarával volt elfoglalva, amivel megmutatta, hogyan lehet ma játékosan-viccesen elektronikus alapú funkot játszani.

A KOC néhány hete megjelent harmadik lemezén a két norvég figura továbbra is szívvel és lélekkel béleli ki egyszerû, két-három akkordos számait: ismerõs tájakon járunk, mégis van benne újdonság - a hangszerelést tekintve például markánsabban vannak jelen a vonósok. A két zenész ezúttal is játszi könnyedséggel lakja be a dalok keserédes, de reményteli tájait, és ugyan nincs olyan masszív és azonnal ható sláger, mint például a Homesick vagy a I Don't Know What I Can Save You From, az édesbús melódiák most is magukkal ragadnak (legfõképp a Boat Behindban, a Me In You-ban és a 24 To 25-ban). Tökéletes aláfestõ zene lehetne a kifacsart szívek szállodájában.

Virgin, 2009

****

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.