lemez - KINGS OF CONVENIENCE: DECLARATION OF DEPENDENCE

  • - hm -
  • 2010. január 28.

Zene

A kétezres évek Simon and Garfunkeljének is tekinthető duó visszatért: Erlend Sye és Eirik Glambek Bse öt év után (még tavaly) új lemezt jelentetett meg, amellyel továbbhaladnak a már megszokott melankolikus-akusztikus vonalon, csak most valahogy sokkal határozottabban süt be a napfény az egyszerű, pár akkordos dalokba (ezt ígéri már a pálmafás borító is). A kényelem királyai még az ezredforduló előtt tűntek fel egyszerű és szívfacsaró dalaikkal, abban az időszakban, amikor több hasonló stílusú zenekar vagy előadó is startolt (a Turin Brakes, David Gray vagy az I Am Kloot - még egy címkét is kaptak a szaksajtótól: new acoustic movement).
A kétezres évek Simon and Garfunkeljének is tekinthetõ duó visszatért: Erlend Sye és Eirik Glambek Bse öt év után (még tavaly) új lemezt jelentetett meg, amellyel továbbhaladnak a már megszokott melankolikus-akusztikus vonalon, csak most valahogy sokkal határozottabban süt be a napfény az egyszerû, pár akkordos dalokba (ezt ígéri már a pálmafás borító is). A kényelem királyai még az ezredforduló elõtt tûntek fel egyszerû és szívfacsaró dalaikkal, abban az idõszakban, amikor több hasonló stílusú zenekar vagy elõadó is startolt (a Turin Brakes, David Gray vagy az I Am Kloot - még egy címkét is kaptak a szaksajtótól: new acoustic movement). 2004-es, remek második lemezük (Riot On An Empty Street) után Sye a berlini zenészekbõl verbuvált Whitest Boy Alive nevû zenekarával volt elfoglalva, amivel megmutatta, hogyan lehet ma játékosan-viccesen elektronikus alapú funkot játszani.

A KOC néhány hete megjelent harmadik lemezén a két norvég figura továbbra is szívvel és lélekkel béleli ki egyszerû, két-három akkordos számait: ismerõs tájakon járunk, mégis van benne újdonság - a hangszerelést tekintve például markánsabban vannak jelen a vonósok. A két zenész ezúttal is játszi könnyedséggel lakja be a dalok keserédes, de reményteli tájait, és ugyan nincs olyan masszív és azonnal ható sláger, mint például a Homesick vagy a I Don't Know What I Can Save You From, az édesbús melódiák most is magukkal ragadnak (legfõképp a Boat Behindban, a Me In You-ban és a 24 To 25-ban). Tökéletes aláfestõ zene lehetne a kifacsart szívek szállodájában.

Virgin, 2009

****

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.