lemez - NEW KEEPERS OF THE WATER TOWERS: CHRONICLES

  • V. Á.
  • 2010. február 25.

Zene

Óriási hiba lenne elmenni a kicsit erőltetett nevű New Keepers... debütlemeze mellett, még akkor is, ha az még tavalyi kiadású, hiszen 2009 egyik legjobb lemezét hozták össze ezek az arcok, akik amúgy annyira ismeretlenek, hogy csak annyit tudni róluk, hogy svédek.
Óriási hiba lenne elmenni a kicsit erõltetett nevû New Keepers... debütlemeze mellett, még akkor is, ha az még tavalyi kiadású, hiszen 2009 egyik legjobb lemezét hozták össze ezek az arcok, akik amúgy annyira ismeretlenek, hogy csak annyit tudni róluk, hogy svédek. Egész pontosan Stockholmból származik a csapat, a kiadójuk, a MeteorCity pedig ugyanazé a fószeré, aki a stonerrock.com oldalt is készíti. Ebbõl az információból aztán könnyen ki lehet találni a mûfajt is.

A Chroniclesben az a szép, hogy nem is igazi sorlemez, hanem két, még New Keepers néven megjelent néhány példányos kislemez, a Chronicles Of Iceman és a Chronicles Of The Massive Boar összevont kiadása, ami most debütáló albumként jelent meg. Vegyünk egy klasszikus stoner rockon edzõdött brigádot a hallhatóan kevés pénzbõl készült felvételeken is olyan megszólalással, ami több mint vállalható a mélyen dohogó gitárjaival és gyomrozó basszusgitárjával, adjunk hozzá jó adag old school heavy metalt, és megkapjuk azt a lemezt, amit a Mastodonnak kellett volna elkészítenie a Blood Mountain helyett. A két kislemez anyaga közül hajszálnyival a késõbb készült Chronicles Of Iceman dalai az erõsebbek - a Pursuit Of Yet, a Rise Of The Lizard King és a Flight Of The Reptilians mesterhármasa így egymás után egyértelmûen az anyag csúcspontjának számít -, de a végére sem fárad el a zenekar, elég csak a The Three Headed Cow mesteri lassulását meghallgatni. Bele sem merek gondolni, milyen lesz a New Keepers valódi debütáló anyaga ezek után, de a Chroniclest hallva ismeretlenül is leadnék egy elõrendelést a bakelitverzióra.

MeteorCity, 2009

*****

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.