lemez - NEW KEEPERS OF THE WATER TOWERS: CHRONICLES

  • V. Á.
  • 2010. február 25.

Zene

Óriási hiba lenne elmenni a kicsit erőltetett nevű New Keepers... debütlemeze mellett, még akkor is, ha az még tavalyi kiadású, hiszen 2009 egyik legjobb lemezét hozták össze ezek az arcok, akik amúgy annyira ismeretlenek, hogy csak annyit tudni róluk, hogy svédek.
Óriási hiba lenne elmenni a kicsit erõltetett nevû New Keepers... debütlemeze mellett, még akkor is, ha az még tavalyi kiadású, hiszen 2009 egyik legjobb lemezét hozták össze ezek az arcok, akik amúgy annyira ismeretlenek, hogy csak annyit tudni róluk, hogy svédek. Egész pontosan Stockholmból származik a csapat, a kiadójuk, a MeteorCity pedig ugyanazé a fószeré, aki a stonerrock.com oldalt is készíti. Ebbõl az információból aztán könnyen ki lehet találni a mûfajt is.

A Chroniclesben az a szép, hogy nem is igazi sorlemez, hanem két, még New Keepers néven megjelent néhány példányos kislemez, a Chronicles Of Iceman és a Chronicles Of The Massive Boar összevont kiadása, ami most debütáló albumként jelent meg. Vegyünk egy klasszikus stoner rockon edzõdött brigádot a hallhatóan kevés pénzbõl készült felvételeken is olyan megszólalással, ami több mint vállalható a mélyen dohogó gitárjaival és gyomrozó basszusgitárjával, adjunk hozzá jó adag old school heavy metalt, és megkapjuk azt a lemezt, amit a Mastodonnak kellett volna elkészítenie a Blood Mountain helyett. A két kislemez anyaga közül hajszálnyival a késõbb készült Chronicles Of Iceman dalai az erõsebbek - a Pursuit Of Yet, a Rise Of The Lizard King és a Flight Of The Reptilians mesterhármasa így egymás után egyértelmûen az anyag csúcspontjának számít -, de a végére sem fárad el a zenekar, elég csak a The Three Headed Cow mesteri lassulását meghallgatni. Bele sem merek gondolni, milyen lesz a New Keepers valódi debütáló anyaga ezek után, de a Chroniclest hallva ismeretlenül is leadnék egy elõrendelést a bakelitverzióra.

MeteorCity, 2009

*****

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.