lemez - Patrick Wolf: Lupercalia

Zene

A 28. születésnapját mostanában ünneplő angol Patrick Wolfnak a Lupercalia már az ötödik lemeze.
A 28. születésnapját mostanában ünneplõ angol Patrick Wolfnak a Lupercalia már az ötödik lemeze. Az eredetileg a Conqueror címre hallgató új mû lényegében a The Bachelor címû 2009-es munka szerves folytatásának tekinthetõ, a különbség pedig annyi, hogy ezúttal jóval vidámabb, pozitívabb dalokat kapunk, Wolf ugyanis megtalálta az igaz szerelmet, és most nagyon jó neki. Nem tudni, hogy ez ment-e a dalok rovására, de sem a már fentebb említett The Bachelor, sem a 2007-es The Magic Position színvonalát nem sikerült elérnie, noha ez az album sem rossz persze. "Boldog, pornográf zene, az elsõ csók soundtrackje", nyilatkozott az énekes a még készülõ dalokról, és tény, hogy több a bulizós hangulat és kevesebb az elgondolkodtató töprengés. Van itt Pink Floyd-fixációban szenvedõ Scissor Sisters-áthallás (The City), Dylan Thomast is megidézõ Bruce Springsteen-flash (House), rockos zúzásba torkolló szerelmi vallomás (The Future), zongoraalapú tradicionális folkdal (Armistice), három éven át íródó, szerelmi bánatból örömódába csapó ömlengés (Time Of My Life), orientális nyivákolást és gyogyószinti-szólót tartalmazó elektropörgés (Slow Motion), valamint az album talán legjobb dala, a zeneileg a Pet Shop Boyst idézõ, Párizs-Berlin-London tengelyen mozgó Together. Még egy dalt fontos kiemelni: a meglehetõsen elektronikus hangzású Bermondsey Street egy igazi gay pride himnusz is lehetne - de persze nem itt, hanem valahol az élet nyugisabb felén.

Hideout/Universal, 2011

***

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”