A 28. születésnapját mostanában ünneplõ angol Patrick Wolfnak a
Lupercalia már az ötödik lemeze. Az eredetileg a
Conqueror címre hallgató új mû lényegében a
The Bachelor címû 2009-es munka szerves folytatásának tekinthetõ, a különbség pedig annyi, hogy ezúttal jóval vidámabb, pozitívabb dalokat kapunk, Wolf ugyanis megtalálta az igaz szerelmet, és most nagyon jó neki. Nem tudni, hogy ez ment-e a dalok rovására, de sem a már fentebb említett
The Bachelor, sem a 2007-es
The Magic Position színvonalát nem sikerült elérnie, noha ez az album sem rossz persze. "Boldog, pornográf zene, az elsõ csók soundtrackje", nyilatkozott az énekes a még készülõ dalokról, és tény, hogy több a bulizós hangulat és kevesebb az elgondolkodtató töprengés. Van itt Pink Floyd-fixációban szenvedõ Scissor Sisters-áthallás
(The City), Dylan Thomast is megidézõ Bruce Springsteen-flash
(House), rockos zúzásba torkolló szerelmi vallomás
(The Future), zongoraalapú tradicionális folkdal
(Armistice), három éven át íródó, szerelmi bánatból örömódába csapó ömlengés
(Time Of My Life), orientális nyivákolást és gyogyószinti-szólót tartalmazó elektropörgés
(Slow Motion), valamint az album talán legjobb dala, a zeneileg a Pet Shop Boyst idézõ, Párizs-Berlin-London tengelyen mozgó
Together. Még egy dalt fontos kiemelni: a meglehetõsen elektronikus hangzású
Bermondsey Street egy igazi gay pride himnusz is lehetne - de persze nem itt, hanem valahol az élet nyugisabb felén.
Hideout/Universal, 2011
***