lemez - Slipknot: All Hope Is Gone

  • - kb -
  • 2008. szeptember 4.

Zene

8 kis kritika
Hét-nyolc éve még azt hittem, minden alkalommal megváltozott tudatállapotban rohanok majd a lemezboltba, amikor azt hallom, hogy megjelent a Slipknot legújabb sorlemeze. 2001-ben még így is volt, amikor boltokba került a bemutatkozó albumon megkezdett utat tökéletesen folytató Iowa, tizennégy annyira energikus, ötletes és lehengerlõ dallal, hogy egyáltalán nem is számított mellette, hogy akkor most minek ehhez kilenc zenész, kell-e külön tag konténerpüfölésre, meg hogy ha már ennyien vannak, jó-e, ha kizárólag bohócmaszkban és overallban játszanak. Mindezzel aligha voltam egyedül: az elsõ lemez egy csapásra dupla, a második szimpla platinalemez lett, amitõl a zenekar kissé begõzölt, és kiadott egy teljességgel vállalhatatlan tinimetállemezt. Így mire Magyarországra jöttek koncertezni néhány éve, már semmi sem maradt a zsigerekig ható, õrült zenébõl, ahogy a maszkok mögött megbújó, kissé paradox õszinteségbõl sem.

Az All Hope Is Gone legalább egy fokkal jobb, mint az elõdje volt - de azért ez igen soványka elismerés, hiszen annál a lemeznél tán még a Részeges Géza és a Haverok is tudna jobbat produkálni (szerencsésebb napjain). Meglepõen kellemesen indul, hardcore-os-thrashes durvulással és ehhez illõ vokállal - aztán kis túlzással ez megy egy órán keresztül. Néha egy ballada és jó pár belassulás, de ami állandó, az az egysíkú és lélektelen - cserébe legalább vérprofi - zene és a minden izgalmat nélkülözõ ének. Pedig azt azért ki lehet jelenteni, hogy Corey Taylornak van hangja, ha akarja, hogy legyen. Szóval jobb, mint az elõzõ. Ha megnyúznak, se tudok több pozitívumot mondani róla.

Roadrunner, 2008

**

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.