Első blikkre anno, ´96 táján, amikor az első lemeze megjelent, afféle ordas retrót lehetett orrolni, miközben éppen ellenkezőleg. Nekem az úgy pont jó, hogy ez a trió (kivált a gitáros-énekes főnök, Brian Molko) inkább csak az androgün, vaskosan sminkelt megjelenés tekintetében idézi a klasszikus, Ziggy Stardust-vonalú glamet (ami engem különösebben sosem érintett meg), míg zenéjében erősebben kötődik a Sonic Youth-generáció gitárkísérleteihez vagy akár a dark rockhoz, miközben persze ízig-vérig friss és naprakész hangzású popzene marad. S hogy a harsányság is inkább csak az imázsra jellemző, a dalokban (akkor is, ha zúzósabbra veszik) éppen hogy finoman, érzékenyen vezetik a hallgatót a bánat mélykék rétegeibe.
Nem állítható más az új lemezről se, már csak azért sem, mert így a negyedik körben (az eddigiek: Placebo; Without You I´m Nothing; Black Market Music) már nem nagyon sikerült a Placebónak különösebb újdonságot elárulnia magáról: a markáns dallamvilág csakúgy, mint az elektronikával átmosott, mégis abszolút a három alaphangszer által uralt nagyvonalú megszólalás az eddigi mederben tartja a produkciót. Ráadásul ez az első olyan lemeze, amellyel nem sikerült egy szinttel az elődei fölé csúsznia, bár nem is marad el sokkal az eddigi legvelősebbnek mondható (három évvel ezelőtti) Black Market... töménysége mögött. Igazán erős, hangulatos dalokból a Sleeping With Ghostson sincsen hiány: a Bitter End és az English Summer Rain vagy a This Picture és a Special Needs egészen úgy szól, ahogyan az épkézláb gitárpopot elképzeljük. Úgyhogy szellemekkel hálás ide vagy oda, arról egyelőre nincsen szó, hogy ezek a fiúk a levegőt markolnák.
G. A.
EMI, 2003