Magyar Péter miatt üzent egymásnak Miklósa Erika és Rost Andrea

  • narancs.hu
  • 2024. május 24.

Zene

A lelkes fideszes Miklósa szerint Rost szakmai reputációja ment el rajta, hogy fellépett Magyar tüntetésein, Rost szerint viszont ő nem Magyarországon világhírű.

Nem várt üzenetváltás indult jött össze abból az opera világában, hogy Miklósa Erika a NER-propagandához tartozó Kontextus című műsorban kifejtette kolléganőjéről, Rost Andreáról, hogy „az a fajta művészeti reputáció, amit ő magával hozott eddig, az most egy tollvonással összeomlott”. Miklósa azért gondolja ezt, mert Rost már két alkalommal is fellépett Magyar Péter ellenzéki tüntetésein, és annak ellenére, hogy ő maga például probléma nélkül elment Orbán Viktor évértékelőjére idén is, pedig oda tényleg csak a leghűségesebb fideszeseket hívják. Az Index felhívta Rostot, aki finoman üzent kolléganőjének:

„Azt gondolom, hogy csak az kiabál, akinek ég a háza. Ez az én érzésem, nem is válasz, hanem reakció, mert nem akarok erre válaszolni. Méltatlan volna. Én nem egy Magyarországon világhírű énekes vagyok, hanem egy világon világhírű énekes. Remélem, hogy nem lesz ebből semmiféle cicaharc.”

Rost Andrea azt mondta a lapnak, méltatlan lenne, ha minderre hosszasabban is reagálna. 

Érdekesség, hogy olyan nagyon sokat egyikük sem kapott a NER-től:  az Operaház igazgatói pozíciójára tavaly mindkét énekesnő pályázott, de a szakmai zsűri döntését figyelmen kívül hagyva újra Ókovács Szilveszternek szavaztak bizalmat. Rost Andrea ezután nem írt alá szerződést a következő színházi szezonra az intézménnyel, Miklósa Erika továbbra is ott dolgozik. Utóbbit tényleg nem töri meg ez a rendszer, hiszen ezek szerint az sem változtatta kormánykritikus művésszé, hogy a köztévé például azért küldte el 2023-ban, mert zsűrizett az RTL egyik műsorában.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.