Magyar Péter miatt üzent egymásnak Miklósa Erika és Rost Andrea

  • narancs.hu
  • 2024. május 24.

Zene

A lelkes fideszes Miklósa szerint Rost szakmai reputációja ment el rajta, hogy fellépett Magyar tüntetésein, Rost szerint viszont ő nem Magyarországon világhírű.

Nem várt üzenetváltás indult jött össze abból az opera világában, hogy Miklósa Erika a NER-propagandához tartozó Kontextus című műsorban kifejtette kolléganőjéről, Rost Andreáról, hogy „az a fajta művészeti reputáció, amit ő magával hozott eddig, az most egy tollvonással összeomlott”. Miklósa azért gondolja ezt, mert Rost már két alkalommal is fellépett Magyar Péter ellenzéki tüntetésein, és annak ellenére, hogy ő maga például probléma nélkül elment Orbán Viktor évértékelőjére idén is, pedig oda tényleg csak a leghűségesebb fideszeseket hívják. Az Index felhívta Rostot, aki finoman üzent kolléganőjének:

„Azt gondolom, hogy csak az kiabál, akinek ég a háza. Ez az én érzésem, nem is válasz, hanem reakció, mert nem akarok erre válaszolni. Méltatlan volna. Én nem egy Magyarországon világhírű énekes vagyok, hanem egy világon világhírű énekes. Remélem, hogy nem lesz ebből semmiféle cicaharc.”

Rost Andrea azt mondta a lapnak, méltatlan lenne, ha minderre hosszasabban is reagálna. 

Érdekesség, hogy olyan nagyon sokat egyikük sem kapott a NER-től:  az Operaház igazgatói pozíciójára tavaly mindkét énekesnő pályázott, de a szakmai zsűri döntését figyelmen kívül hagyva újra Ókovács Szilveszternek szavaztak bizalmat. Rost Andrea ezután nem írt alá szerződést a következő színházi szezonra az intézménnyel, Miklósa Erika továbbra is ott dolgozik. Utóbbit tényleg nem töri meg ez a rendszer, hiszen ezek szerint az sem változtatta kormánykritikus művésszé, hogy a köztévé például azért küldte el 2023-ban, mert zsűrizett az RTL egyik műsorában.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Már több mint 240 iskolában van bombariadó országszerte

  • narancs.hu

Budapesten és vidéken is több iskola kapott fenyegető emailt csütörtök reggel. A rendőrség átvizsgálja az érintett iskolákat, az oktatás folytatásáról, illetve a tanulók hazaküldéséről az intézmények saját hatáskörben döntenek.

Mint a moziban

Fene se gondolta volna néhány hete, hogy az egyik központi kérdésünk idén januárban az lesz, hogy melyik magyar filmet hány százezren látták a mozikban. Dúl a számháború, ki ide, ki oda sorol ilyen-olyan mozgóképeket, de hogy a magyar film nyer-e a végén, az erősen kérdéses továbbra is.

Talaj

Thomas érzékeny kisfiú, nem kamaszodik még, mint az első szőrszálak megjelenésére türelmetlenül várakozó bátyjai. Velük nem akar játszani, inkább az udvaron egy ki tudja, eredetileg milyen célt szolgáló ládában keres menedéket, s annak résein át figyeli a felnőtteket, szülei élénk társasági életét, vagy kedvenc képregényét lapozgatván a szintén még gyerek (bár történetesen lány) főszereplő helyébe képzeli magát, és sötét ügyekben mesterkedő bűnözőkkel küzd meg.

Felszentelt anyagpazarlás

Ha a művészet halhatatlan, halandó-e a művész? Tóth László (fiktív) magyar építész szerint láthatóan nem. Elüldözhetik itthonról a zsidósága miatt, és megmaradt szabadságát is elvehetik az új hazában, elszakíthatják a feleségétől, eltörhetik az orrát, ő akkor sem inog meg. Hiszen tudja, hogyha őt talán igen, az épületeit nincs olyan vihar, mely megtépázhatná.

Zöld és fekete

A többszörös hozzáférhetetlenség határozza meg Nanna Frank Møller és Zlatko Pranjić frusztráló dokumentumfilmjét. Első ránézésre a téma filmes-antropológiai eszközökkel könnyedén megragadhatónak tetszik. Zenica egy Szarajevótól nem messze lévő kisebbecske város, amelynek határában a világ egyik legnagyobb acélgyárának, az ArcelorMittalnak a kokszolóüzeme terpeszkedik.

Törvénytelen gyermekek

Otylia már várandós, amikor vőlegénye az esküvő előtt elhagyja, így lánya, Rozela házasságon kívül születik. Később Rozela is egyedül neveli majd saját gyermekeit. A három nővér, Gerta, Truda és Ilda egy észak-lengyelországi, kasubföldi faluban élnek anyjukkal, az asszony által épített házban.

Átverés, csalás, plágium

Az utazó kiállítást először 2020-ban Brüsszelben, az Európai Történelem Házában rendezték meg; a magyarországi az anyag harmadik, aktualizált állomása. Az eredetileg Fake or Real címen bemutatott kiállítás arra vállalkozik, hogy „féligazságok és puszta kitalációk útvesztőjében” megmutassa, feltárja a tényeket, az igazságot, amihez „követni kell a fonalat a labirintus közepéig”. A kiállítás installálása is követi a labirintuseffektust, de logikusan és érthetően.