„10 000 000-ból ő lett az egy”

  • narancs.hu
  • 2024. május 25.

Zene

Azahriah egykori menedzsere idézte fel a kezdeteket.

Azahriah volt menedzsre, Gyárfás Máté Facebook-posztban gratulált a fiatal zenész sikerének, aminek a jele a Puskás Arénában adott koncertje is.

„Négy éve amikor ez a fiú megkeresett – bár nem tudta, merre menjen –, de tudta, mit szeretne elérni. Számára csak egy dolog létezett, hogy neki ezt meg kell csinálnia. És 10 000 000-ból ő lett az egy. És ma megcsinálta! Történelmet írt!” – írta a kiadóvezető a posztban, amiről a Blikk adott hírt.

Az MGS MUSIC Hungary zenei menedzsment és kiadó vezetője arról is beszélt, hogy őt is büszkeséggel tölti el a siker: „Raktam le már fontos útkockákat másoknak is, de erre a srácra vagyok a legbüszkébb”. Azt írja,

lehet dumálni, lehet eladni a lelkünk, lehet eltaposni másokat, lehet felégetni mindent, azonban az igazán nagy dolgok akkor születnek, ha nyitva marad a szemünk és ha tisztán látunk.

A zenész három telt házas stadionkoncertjével a Puskás Arénában már 22 évesen történelmet ír. De vajon mitől emelkedik ki ennyire a magyar mezőnyből, megismételheti-e valaki ezt a sikertörténetet, és kell-e közéleti témákról szólnia popzenének? Erről beszéltek az rtl.hu-nak az első, pénteki koncert előtt Azahriah rajongói.

Bár az elején pillanatok alatt elkapkodták a jegyeket a koncertekre, a hírek később arról szóltak, hogy még vannak szabad helyek. Nyerészkedésről lenne szó? Trunk Tomi, a Z generáció kutatója szerint az ok inkább az lehet, hogy nagyon sokan impulzívan vásároltak jegyet. Az elején erős volt a FOMO érzése, azaz a kimaradástól való félelem, és sokan nem gondolták át, hogy tényleg el fognak-e tudni menni a koncertre – írja a hírcsatorna.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.