Koncert

Mesterkurzus

Cypress Hill

Zene

Aki látta a Beastie Boyst a 2007-es első Balaton Soundon, az tanúja lehetett Mix Master Mike szédületes szkreccsparádéjának. Ezért is vártuk a Cypress Hill soproni fellépését, ugyanis egy ideje a legendás DJ pakolja B-Real és Sen Dog rappelése alá az alapokat.

Aki látta a Beastie Boyst a 2007-es első Balaton Soundon, az tanúja lehetett Mix Master Mike szédületes szkreccsparádéjának. Ezért is vártuk a Cypress Hill soproni fellépését, ugyanis egy ideje a legendás DJ pakolja B-Real és Sen Dog rappelése alá az alapokat. A buli Mike szólóprodukciójával nyit, ami ugyanolyan lenyűgöző, mint 12 éve Zamárdiban, és van benne egy szép gesztus: megemlékezik a 2012-ben elhunyt Beastie Boyról, MCA-ről, és a Three MC’s and One DJ-t is bejátssza. A virtuóz előadáshoz hihetetlenül jó színpadi fellépés társul, a mixmester folyamatosan pörög, dumál, hergeli a közönséget, néha félkézzel játszik (miközben a másikat az égnek emelve egyezményes jelet mutat), és egyfolytában csibészes tekintettel bámul le ránk a kivetítőről, a kamerába nézve. Már az is elég lenne, ha csak ő lépne fel, de a 15 percnyi felvezetőt követően csatlakozik hozzá a két rapper, valamint Eric Bobo Correa dobos is.

A Cypress 11 évvel ezelőtt felemás teljesítményt nyújtott ugyanitt: a hangzás gyenge volt, de a hiányosságokat feledtette a greatest hits jellegű szettlista. Ezúttal viszont már semmi gond a sounddal, és a dalok nagy része most is a korai korszakot öleli fel. Két számot kapunk a hosszú szünet után tavaly ki­adott és általunk is dicsért Elephants on Acid albumról, de tényleg csak a miheztartás végett. Folyamatosan csordogálnak a régi klasszikusok, legfeljebb a Temples of Boom album elszállós csúcsdarabjait (Illusions, Boom Biddy Bye Bye) hiányoljuk, de azok amúgy is sokkal inkább klubkoncertre, mintsem fesztiválos bulira termettek.

A színpadi elhelyezkedésen folyamatosan érződik, hogy B-Real a főnök, bár egy háromdalos blokk erejéig hátramegy dobolni Bobo mellé, és addig Sen Dogé a főszerep. Kapunk elmaradhatatlan húzásokat, például a két részre osztott közönség egymás ellen hergelését, no meg a rendkívül elcsépelt „Mindenki térdeljen le a porba!” instrukciót, de ez is simán belefér. A vége pedig már slágerparádé: Insane in the Brain, I Ain’t Goin’ Out Like That, a jó zúzós Rock Superstar, és egy jópofa meglepetés: 2011-ben a House of Pain ugyanitt feldolgozta az Insane-t, most a Cypress visszaadja a kölcsönt a Jump Arounddal (fun fact: utóbbi dal alapjait DJ Muggs csinálta, és odaajándékozta Everlastéknek). Ezzel ér véget az old skool hip hop party, mely emlékezetesebbre sikeredett a 11 évvel ezelőtti bulihoz képest, bár ez jelentős részben Mix Master Mike-nak köszönhető.

VOLT Fesztivál, június 26.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.