rés a présen

„Mint egy dízelmotor”

  • rés a présen
  • Artner Sisso
  • 2025. március 12.

Zene

Kilián Zoltán zenész

rés a présen: Mikor alakult a Korai Electric?

Kilián Zoltán: Az idén 35 éves és évi maximum háromszor még mindig koncertező Korai Örömből először 2015 körül a Korai Trancemission formáció alakult meg, amellyel visszatértünk az instrumentális gyökerekhez. Ahhoz a zenéhez, amelyet a Korai Öröm megalakulásának első négy évében játszottunk. 2017-ben jelent meg vinyllemezünk. A Trancemission utolsó időszakában, 2019 körül indult el a Korai Electric, nagyjából ugyanazokkal a tagokkal, de azzal a különbséggel, hogy a gitár nem kapott akkora szerepet, majd el is hagytuk. Plusz Csányi Viktor már nem hagyományos dobfelszerelésen játszik, mert vett egy Jomox dobgépet és egy szintit, és ezeket kezeli. Ezzel a formációval 2020-ban adtuk ki az első vinylt. Jelenlegi felállásunk a következő: Csányi Viktor dobgép, szinti, Kiss János doromb és khöömei torokének, Moór Péter szintetizátor, végül jómagam, a basszusgitáros. Időnként beugranak a régi tagok is helyettesíteni vagy jammelni, mint Borosi Gábor alias Kibu és Domokos Tibi.

rap: Hogyan készülnek a számok?

KZ: Pontosan úgy, mint régen. Együtt improvizálunk, aztán, ami jól sikerül, abból állandó dolog lesz. Szeretjük a monotonitást, ami a pszichedelikus zene sajátossága. Bizonyos dallamok és ritmusok ismétlődnek, aztán továbbfejlődnek attól függően, hogy emlékszünk-e rá, vagy sem. Itt bárki bármikor mellé üt, azzal semmi baj. A dobnak és a basszusgitárnak kell pontosnak lennie, hogy az alap meglegyen, és lehessen rá építeni. Viktorral mi olyanok vagyunk, mint egy dízelmotor, ahogy ezt egy szlovák barátunk meg­jegyezte.

rap: Milyen a koncertek közönsége?

KZ: Korai Örömre a 40 pluszosok, az Electricre a 17 és 30 közötti korosztály jár. Nem vagyunk nagyon múltba révedősek. Ami bennünk van, azt mindig is kiadtuk, kiadjuk magunkból, attól függetlenül, hogy éppen melyik variációban és kinek játszunk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.