„Emlékszem, ahányszor a karomban feküdt, mindig a szabadulás gondolata járt a fejemben, és hajszálon múlt, hogy ki nem mondtam: »Asszonyom, én válogatós ember vagyok, de most akármilyen állással beérném, csak ebből a fekvésből szabadulnék ki…« Csak jót szeretek mondani azokról a nőkről, akik az enyémek voltak: ő az egyetlen, akit kéjjel szidok.”
Így beszélt Valmont vikomt Merteuil márkinénak a bonyolult haditervről, amelyet egy grófnő lerázása érdekében végrehajtott. Több mint két évszázada jelent meg Choderlos de Laclos botrányregénye, a Veszedelmes viszonyok, még azelőtt, hogy a nemes fők hullani kezdtek róla, s hát azóta is elő-előveszik. Most éppen nem John Malkovich – hiszen alighanem az ő főszereplésével forgatott filmre emlékezünk inkább –, hanem Ónodi Eszter és Adorjáni Bálint. A színdarabot Mozart zenéi kísérik a Budafoki Dohnányi Zenekar jóvoltából, de Bakos-Kiss Gábor rendezésében a táncnak és néhány operaénekesnek is fontos szerepe lesz (Margitszigeti Szabadtéri Színpad, július 27., nyolc óra).
Az operarajongók csak Jonathan Tetelmant várják jobban, akit rendszeresen hasonlítanak a legnagyobb tenorokhoz: mi azt írtuk második lemeze kapcsán, hogy „a legnapocskásabb hang Luciano Pavarotti óta”.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!