Öndefiníció - Avenged Sevenfold: Avenged Sevenfold (lemez)

  • Vincze Ádám
  • 2007. november 1.

Zene

Mindig van annak valami jelentősége, ha egy zenekar saját magáról nevezi el az aktuális lemezét. Egyfajta önmeghatározás lehet ez: az első albumnál természetesen a friss, LP-szüzességét épp csak elvesztő banda üt ezzel az asztalra, jelezve, hogy készen állnak szétrúgni az összes segget, mellesleg leigázni a világot, ha már úgyis elkezdték a hadjáratot (a Led Zeppelin csinálta ezt a legjobban, ugye, ahol az első négy album volt self-titled, mindössze egy odabiggyesztett számmal jelezve a sorrendiséget; mindazonáltal be is jött nekik a taktika).

Mindig van annak valami jelentősége, ha egy zenekar saját magáról nevezi el az aktuális lemezét. Egyfajta önmeghatározás lehet ez: az első albumnál természetesen a friss, LP-szüzességét épp csak elvesztő banda üt ezzel az asztalra, jelezve, hogy készen állnak szétrúgni az összes segget, mellesleg leigázni a világot, ha már úgyis elkezdték a hadjáratot (a Led Zeppelin csinálta ezt a legjobban, ugye, ahol az első négy album volt self-titled, mindössze egy odabiggyesztett számmal jelezve a sorrendiséget; mindazonáltal be is jött nekik a taktika). Árnyaltabb a kép, ha egy már befutott, többlemezes csapat csinálja ugyanezt: ilyenkor mindig valami váratlanra kell készülni, egyfajta megújulásjellegre - körülbelül olyan ez, mint amikor az ember a szakítás után öszszefut az excsajával a metrón, és először nem bírja felismerni a hosszú fekete hajúból tüsi vörössé változott leányzót.

Az Avenged Sevenfolddal is hasonló a helyzet, bár ez most kissé megtévesztő. A mainstream áttörést hozó előző albumnál (City Of Evil) lehetett volna ezt ellőni, amikor a frissiben multikiadóhoz szerződő ötös, szakítva az első két lemez vicsorgós metalcore-jával, elkészítette azt az anyagot, amelyet hallva az egész szakma hanyatt vágta magát a srácok előtt, kikiáltva a bandát a huszonegyedik század Guns 'N' Rosesának, a City Of Evilt pedig a modern Appetite For Destructionnek. Nem is volt ez akkora hülyeség; ha az ellenállhatatlan slágeresség mint közös pont mellé odatesszük a Guns ősrockhatásait az egy generációval fiatalabb Avenged-srácok heavy metal gyökereihez, már meg is kapjuk a lemezhegyeket eladó tuti receptet. Most viszont lukra futottak, mert a végkifejlet olyan lett, mintha egy Dream Theater-szerű, giccses progresszív rockzenekart összeeresztenének a Use Your Illusion-korabeli, drogoktól megborult Guns N' Rosesszal - a fiúk, miután sikertelenül próbálták megfejelni a City Of Evil meganótáit, inkább kiültek barbecue-t sütni a kertbe, és közben rájöttek, hogy a rock and roll rég halott.

Warner, 2007

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.