Lemez

Pet Shop Boys: Super

  • - minek -
  • 2016. június 5.

Zene

Vajon mit várhat még a rajongó és az elfogulatlan érdeklődő az idén éppen 35 éve alakult duótól? Eleganciát, nagyvonalúságot, szellemességet, a táncos popzene elemeinek anyanyelvi szintű ismeretét? Nos, ezeket mind megkapjuk a Supertől, mely sok tekintetben folytatása a három évvel ezelőtti, a kritikusok által többnyire az egekig magasztalt Electricnek, ugyanakkor egyszerre töményebb és takarékosabb is. A hangzás hasonlósága persze nem meglepő: a néhol társszerzőként is közreműködő Stuart Price produceri keze nyomát könnyű felfedezni. Érdekes, de a szövegekkel ezúttal kissé visszafogottan bánt Neil Tennant, ráadásul a klasszikus szerkezetű elektropop-dalok mellé került a Pazzo gátlástalan italo-reminiszcenciája meg a pumpaszám Inner Sanctum, melyekkel alig némi szöveg kíséretében a tánczenei kultúra hedonizmusának adóznak tisztelettel. A Super egyenesen a táncparkettre szánt albumnak tűnik: példaszerű, ahogy Tennant, Chris Lowe és Price együtt, gondos kézzel, féltő szeretettel leporolja és újra saját lábára állítja a diszkó-, szintipop- vagy house-sémákat. Az album kislemezslágerében nyíltan a nosztalgiával játszanak, mindezt zongorás house-ba csomagolva (Pop Kids), kicsit később viszont a 80-as évek komorabb elektronikáját idézik meg egy tőlük nem is oly szokatlanul politikus dalban (The Dictator Decides). Az egyensúlyok amúgy is eltaláltak: a Sad Robot World lassú Kraftwerk-parafrázisát olyan darabok követik, ahol az eufória és a melankólia a PSB esetében bevált, közös kémiája működik, s ez a gyengébb pillanatok dacára is eladja az egész albumot.

x2/Deep Distribution, 2016

alá

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.