Lemez

Seams: Quarters

  • - minek -
  • 2014. február 9.

Zene

Jamie Welch (alias Seams) az angliai Hampshire szülötte, de már jó ideje Berlinben készíti zenéit - ha úgy tetszik, két világ határán dolgozik, és egyszerre két markáns hagyományból építkezik. 2010 és 2012 között két remek, utóbb egyben is kiadott EP-t (Tourist/Sleeper) is készített - a rajtuk található lassú-középtempós, megfontoltan lüktető és kellően melodikus (glitch hop- és szintiwave-hatásoktól sem mentes) szerzemények úgy építkeztek (sokszor alaposan összevagdalt hangmintákból), hogy egy pillanatig sem váltak rideggé.

Ősszel megjelent első albuma, a Quarters anyagát Welch négy különböző berlini helyszínen rögzítette - ez azonban egy cseppet sem teszi kevésbé koherenssé: finom ívben felépített, le- és felszállós részekkel teli utazás vár a befogadóra. Az előítéleteink természetesen ezúttal sem csalnak: egy Berlinben készült album nem nélkülözheti a város stílusosan gépies, léhán kopogós ritmusainak jelenlétét - Welch a maga határozottan minimalista, mégis melodikus módján önfeledten használja a techno és a house eszközeit és motívumkincsét. Voltaképpen elektronikus tánczenéket készít, mégsem egyszerű őket valamiféle talpalávalónak hallani - habár akad olyan darab is a sorban (például a Rilo), melyet minden további nélkül el tudunk képzelni hajnali partizáróként. A gépi dallamtöredékekkel, szintihangokkal humanizált, ám eredendően precíz mérnöki konstrukcióknak ható szerzemények túl sok beleélést nem engednek - marad a gépies futurizmus hűvös eleganciája és a megnyugtatóan metronomikus kattogás.

Full Time Hobby/Neon Music, 2013

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?