Lemez

Smerz: Believer

  • - minek -
  • 2021. március 17.

Zene

Annak ellenére, hogy nevük azt jelenti, hogy „fájdalom”, a norvég popduó az utóbbi évek egyik üdítő jelensége.

Catharina Stoltenberg (amúgy a NATO-főtitkár lánya) és Henriette Motzfeldt azóta alkotnak együtt, amióta találkoztak a koppenhágai egyetemen, ahol egy ideig matematikát és zeneszerzést tanultak. Érzelmes és elgondolkodtató dalokat írnak, amelyeket az r&b vagy a szintipop felől nyitnak, de közben szerzeményeikben érződik a direktebb elektronikus tánczene szublimálódott hatása is (talán nem véletlen, hogy két vállalt példaképük Rihanna és a chicagói footwork producer DJ Rashad). Az idén megjelent bemutatkozó albumuk világát természetesen a két énekesnő hol jobban, hol kevésbé manipulált hangja uralja, az énektémák melódiái már önmagukban is megkapóak, ehhez sokszor meghökkentő, nehezen kicsomózható ritmikai és zenei megoldások társulnak – teremtő feszültséget keltve az ütköző hangulatok között.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A végtelenített Simonka-per a bírói függetlenség árnyékában

A Simonka-per bírája, Laczó Adrienn lemondása nem a politikus elleni büntetőperről szól, de azt (is) nagymértékben befolyásolja. Egyrészt a szemünk előtt játszódik le egy irreálisan elhúzódó elsőfokú bírósági eljárás, másrészt a bírósági szervezet súlyos rendszerhibái mutatják, hogy egy tárgyalás hogyan fordul bohózatba és mi lesz a bírói autonómiával.